/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Materiale til lysningspanel
Fra : bv32
Vist : 866 gange
50 point
Dato : 07-10-06 21:29

Hvad skal man bruge som lysningspanel til et vindue ? Skal det være krydsfiner eller MDF plade eller er det lige meget ?

Accepteret svar
Fra : mariafrederiksen

Modtaget 60 point
Dato : 07-10-06 21:40

Vi har vlgt MDF fordi det er glat og nemt at arbejde med. Skruehuller dækkes med noget acrylfugemasse og dernæst spartelmasse. Når det er flot, så har det fået microdispers og efter 24 timer to gange maling. Det står rigtigt flot.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-10-06 17:08

krydsfiner er ok

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-10-06 17:09

mdf kan ikke tåle vand

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 08-10-06 19:17

mdf tåler fint vand i små mængder - jeg kan sagtens spilde lidt når jeg vander blomster uden at der sker noget. Og når først det grundet og malet sker der ingenting.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 11-10-06 17:19

Tak for svaret mariafrederiksen.