/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Norton Ghost i Windows
Fra : rsnilsen
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 30-12-02 21:31

Ga
Jeg skulle gerne clone mitt c-drev (partion), hvor windows og alle mine programmer ligger.
Denne skulle clones ved hjælp av Norton Ghost, og destinasjonsdrevet er min annen hd, d drevet, som også er en partition.
Når jeg benytter Norton (clone disk or partition to partition) kommer følgende fejlmelding opp
”Norton Ghost Error. Genral exception
A general exception occurred
“GhostStartError.txt” error file has been generated with the details.

Deretter kommer jeg ikke videre, når jeg klikker ok, går den tilbake til startmenuen.

Er det noen som har en forklaring, det er første gang programmet bliver benyttet.
Min hd er delt opp som følger
Disk 1. c og e
Disk 2. d og f

Mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 22:06

Husk at slå antivirus og lign. fra!!

Gå ind i filen: GhostStartError.txt og læs havd der står.

Ellers boot fra din startdiskette og kør Ghost derfra, så er du sikker på at der ikke ligger nogle programmer og skriver til c-drevet, mens c-drevet bliver læst af Ghost.

Mvh

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 22:10

P.S. og hvis du bare skal have en sikkerhedskopi så skal du bruge "Partition to image"

Mvh

Kommentar
Fra : rsnilsen

Dato : 30-12-02 23:29

ga
Jeg har lukket ned alle programmer, (uten at gør noen som helst forandring) jeg ville gerne clone c-drevet, da jeg vil formatere c-drevet etterpå, for å indstallere xp, hvis jeg senere finder at jeg vil fortsette med w98, vil jeg gerne ha tilbage det som nu ligger på c-drevet.
GhostStartError.txt filen kan jeg overhode ikke forstå noe som helst av, da skal man være expert, jeg har heller ikke lyst til å begynne å rote med startdiskett og dos, dette her skulle være "a piece of cake".
Noen fler forslag+
mvh
N.

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 100 point
Dato : 31-12-02 00:00

Hej igen
Fremgangsmåden er stadigt den samme. Du ønsker en 100% sikker kopi af dit c-drev for evt. senere at genskabe det hvis dit XP-eksperiment slår fejl!? Du skal ikke "rode" med dos og startdiskette. Du har en diskette med Ghost og du har din startdiskette. Du opstarter din pc på opstartsdisketten og når den er færdig, sætter du din Ghostdiskette i drevet og taster a:ghost.exe - så kører din Ghost som den skal. Så laver du en "Partition to image" til f.eks. drev D. Hvis du har god plads på drevet så vælg uden komprimering. Når den så langt om længe er færdig - så genstart pc uden disketter og forsæt med det du vil....

Du kommer ikke så mange veje uden om hvis du vil have en pålidelig Ghost-kopi

Mvh

Kommentar
Fra : oekaer

Dato : 31-12-02 02:40

Hej
Husk lige at Ghost kun kan lægge et image på et Fat 32 formateret drev. Sæt Ghost til automatisk at dele Imaget over flere diske, hvis det fylder mere end 2Gb, da Ghost ikke kan arbejde med diske større end 2 Gb.

MVH

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-12-02 10:33

hvorfor bruger du ikke bare xp dobbelt boot system med både xp og win98 på hvar sin partion.
indsæt xp cden når win98 er oppe og køre vælg ny indstallation - resten gå af sig selv....
dog kan det selvfølgelig være et problem at fjerne kun xp ,men hvis du bruger fat 32 til den kan
du formatere inde i win98 det drev xp ligger på,derefter lidt problematisk indstaller win98 oveni
win98 for at genskabe den rette boot.du kan osse lave et kopi af win98 ved i mappeindstilliger
vælge vis sjuldte filer - kopi hele harddisken i en anden mappe eller pakke det i en zip.

Godkendelse af svar
Fra : rsnilsen

Dato : 31-12-02 18:04

Tak for svaret kanjegik.
Jeg kan fortsatt ikke fortstå hvorfor man ikke kan benytte den wizard som startes med programmet, men må inn i dos.
Dette er den siste utgave av Norton Ghost (2003), og burde fungere, hvis ikke må det i alle fald være en forståelig forklaring på probleme.
Man behøver faktisk ikke lave en boot-diskette, det er et dos program som følger med og som gir mulighet for direkte å komme frem til den brukbare wizard.
Takk for hjælp.
Nilsen