/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Vil det hjælpe?
Fra : Rexonspix
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 07-10-06 13:23

Hej jeg har en CPI Hussar som kører omkring 65 km/t.
Det eneste der er ændret er:
Taget skiven
Turbokit udstødning med fjernet begrænsning
Dyse 52

Så jeg tænkte om der var nogle der viste hvor meget det vil ændre hvis jeg købte "Top Racing variator M/3 sæt ruller" fra scooter-shoppen ( http://www.scooter-shoppen.dk/ss.sspx?c=Catalog&category=9989 ), som koster 374,00kr.
Men selvfølgelige hvis der er nogle som har nogle bedre ideer, som måske er billgere eller så noget -så er de selvfølgelige velkommen! :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-10-06 13:53

Lettere ruller hjælper på optrækket, men ingen grund til at købe en anden variator.
Men dysen skal altså være størrer end 52, skal op i ca 62-68, det hjælper på optrækket.
Hvis den starter og kører rimeligt nu med 52, så skift til 62
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 07-10-06 15:51

Skift cylinderen til en 48mm aluminium.
Den koster 800,- men det giver sindsygt godt optræk.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 15-10-06 14:08

>pallebhansen
Betyder det ikke at jeg også skal have mere luft?

>NoShyGuy
Jeg har ikke tænkt mig at bruge for mange penge i øjeblikket, da jeg går på efterskole.

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-10-06 19:29

>pallebhansen
Jeg har nu sat en Dyse 68 i, og så lavet lidt modifikationer på luftfilteret, så det får mere luft. Har ikke fået det store resultat dog.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-06 19:42

Du skal finde ud af om den kører bedre uden luftfiltetindsatsen, hvis den gør, så er dysen for stor.
Hvis den kører dårligere, så er dysen for lille.
Helt præsis hvordan er opsætningen nu:
Taget skiven
Turbokit udstødning med fjernet begrænsning
Dyse 68
Vario/rullevægt?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 17-10-06 23:50

Nej, den går ud hvis jeg giver fuld gas uden luftfiltetindsatsen, så jeg har lavet lidt om på den som sidder som standard, ved at lave hullet lidt større. Blev nemlig nød til det, da et powerluftfitler var for meget.

Lige nu er opsætningen:
Taget skiven
Turbokit udstødning med fjernet begrænsning
Dyse 68
Standard Vario/rullevægt ? , kunne det være en idé at ændre- og til hvad?

På forhånd. Tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-10-06 00:45

Når powerluftfitler var for meget. Og den går ud hvis du giver fuld gas uden luftfiltetindsatsen, så tyder alt på at den får for lidt benzin.
Men det er lidt mystisk, at den dyse er for lille, så jeg tror du må have en utæthed, hvor der kommer falsk luft. Måske i cylinder bundpakningen eller mellem krumtaphus og karburator.
Men kan du ikke finde utætheden, så gå ca 6 numre yderlig op i dyse størrelse.
Ja rullernes vægt kan få lidt mere liv i accelerationen, såå omkring 5 g.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 19-10-06 09:52

Ok, jeg vil prøve når jeg får tid, at se om jeg kan finde den utæthed.
Angående ruller, hvad skal det være?
15x12
16x13
17x12
19x15,5

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 19-10-06 18:41

15x12 så vidt jeg husker.
evt. ring til Tante Hansen ( thansen )

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-10-06 20:45

Hvis du gider skifte ruller, tror jeg ved nærmere eftertanke du skal ned i 4,5g:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=761701895&n=1681973946&pn=1681975476
Ja, det er 15x12
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 19-10-06 20:54

Ok, så prøver jeg at købe 4,5g ruller og en dyse 74.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-06 21:16

Hej, jeg har snakket en del sammen privat med en herinde fra som har en CPI popcorn.
Han har det samme på som du har på ca.
Han bruger dyse 64 med standard luftfilter, men hvis han tager den lille tud ud som sidder i luftfilteret så får den meget mere luft, og så skulle han helt op i en 90 dyse, men det gav også meget mere power.

Jeg tror endda at du skal prøve med 3 grams eller 4 grams.

Han kører speedometeret helt ud og mere til, og han har kun en Proma Ghost på den.

Har du husket at fjerne plumben i forrøret, hvis der var en?

Kommentar
Fra : Rexonspix

Dato : 20-10-06 02:01

Det tror jeg så at jeg vil prøve :)
Havde han også andre ruller på?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-10-06 19:17

ja, mon ikke!

han skiftede til 27 kg. trykfjeder og er pt. på 4,5 grams ruller, men ender nok med 4,2 eller 4,3 gram

Godkendelse af svar
Fra : Rexonspix

Dato : 18-11-06 01:52

Tak for svaret NoShyGuy.
Også tak til pallebhansen, men jeg fik dog det bedste resutalt ved at prøve det NoshyGuy sagde.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 18-11-06 17:28

hvad kører den så nu?
og hvordan kører den?