/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
for varm?????
Fra : yearhouse
Vist : 454 gange
200 point
Dato : 07-10-06 11:41

Det er nok noget med temperaturen???...Pc´ens blæser drøner pludselig der-ud-a´....og hele halløjet slukker helt.....ELLER den pludselig fryser og blæseren kører på højtryk.
Nu har jeg pillet sidestykket af....og så kører den fint.....pt.....

Mit spørgsmål er så bare: hvorfor bliver den så hed?
kan jeg lave nogle kommandoer for at sænke temperaturen?
Pcén er under éet år. Er det under garantien?

HVIS det er min egen "hovedpine": Er det en go´ idé at skifte til vandkøling...og hvad koster det ca.?

Min pc er en Packard Bell...3,8 gHz....400 g HD.....1024 ram

Ellers go´ weekend til alle

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 07-10-06 11:48

Det kunne tyde på, at kølerelementet er fyldt med støv, rens det. En ekstra kabinetkøler kan desuden gøre underværker på airflowet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-10-06 11:51

Sådan en karl skal holdes ren for støv og snavs.

Tag din make-up børste he he og vift det værste støv ned fra diverse ledninger mv.

Og brug så støvsugeren forsigtigt. En opvredet ajaxklud til kanter og luftgitter etc.

Makeupbørstemoster

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-10-06 12:13

Her selv en magen til....

Har brændt 2 prosessorer af, indtil leverandøren lavede ekstra udluftning i kabinet, så jeg har køling i PC en, og køling / ventilator i kabinettet...

Samtidig skal det, som ovenfor anført, holdes ren og fri for støv...

men vigtig du gør noget, så du ikke ender med at spolere prosessoren som jeg gjorde....

fik den dog på garantien, da de havde lavet for lidt køling fra starten..hvor jeg samtidig forlangte silent komponenter, så det var noget af en opgave...

mit råd er at kontakte leverandør og få råd derfra, for har de ikke levet cirkulation nok, må de gøre det...

/ Henrik

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-06 12:20

Jo jo...........Jeh HAR osse gjort rent derinde. Det gør jeg nu jævnligt. Jeg har i anden tråd nævnt et fænomen med et bestemt spil. Détte spil kan sq få gang i blæseren...og det forstår jeg ikke rigtigt, da alle andre spil "lyder normalt".?
Jeg har hørt at disse vandkølere skulle være mindre støjende?

Jeg skal lige spørge til "kabinetskøler" og "Airflow"

Og Moster: Jeg bruger altså ikke min "BeatyBox" til computeren....vel..vel..vel..?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-06 12:24

Airflow=luftgennemstrømning, en kabinetkøler tvinger luften til cirgulation.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 07-10-06 12:57

Tak for svaret peet49. Nu kan jeg sp prøve at lege lidt med dét

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-10-06 13:12

Selv tak.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-10-06 13:55

Det er vigtigt at luften ikke "kører" rundt om sig selv.
Der skal kunne tilføres luft og denne "opvarmede" luft skal væk igen.
Comp bør ikke stå inde i et skab eller reol med bagbeklædning så den kokser rundt i sin egen varme.