/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Langsom opstart
Fra : batman1
Vist : 507 gange
300 point
Dato : 06-10-06 19:49

jeg har en bærbar amitech, som er blevet ret langsom til at komme i gang, jeg syntes ellers at jeg er god til at slette ubrugte programmer, fjerne internet filer, og bruge oprydning og diskfragmentere og gå i msconfig og fjerne uønskede vingeben, men tør ikke fjerne dem jeg ikke ved hvad er. er der nogle der har et godt forslag til hvordan jeg får mere fut i opstartsfasen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-06 19:58

Du kan prøve dette program http://www.stevengould.org/software/cleanup/

Når du bruger det, kan oprydningen se drabelig ud, men rolig, det fjerne kun alt overflødigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 19:58

tjah - start - kør - skriv msconfig og se om der er for tunge programmer der ikke behøver at starte op under fanebladet start

btw - amitechs maskiner plejer at "brokke sig" ved de forandringer - men de gange jeg har gjort det har det blot været netop det

ps.. visse antivirus og antispyware programmer ER altså noget tunge at danse med

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 06-10-06 20:02

Det kan sikkert også være en ide at køre en "chkdsk /r /f"

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 06-10-06 20:10

hvad er en chkdsk..... ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 20:13

chckdisk er det samme som scandisk - og det ser ud som om du netop ikke gør det

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 06-10-06 20:22

nej jeg bruger discoprydning. hvor finder jeg scandisc?

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 06-10-06 20:24

i msconfig er der nole ting jeg ikke ved hvad er, hvordan finder man ud af om vingebenet kan fjernes uden at det får alvorlige følger ?

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 06-10-06 20:35
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-10-06 20:49

både diskoprydning - scandisk (undersøg nu) og diskdefragmentering finder du ved at åbne denne computer - vælge drevet - højreklikke på det - det første faneblad siger jo sig selv - det andet (funktioner) gør egentlig også
Husk at køre tingene i ovennævnte rækkefølge.

hvad du kan undlade at have i opstart kan vi jo ikke vide her - men du kan fortælle hvad der ligger

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 06-10-06 23:00

det eneste jeg har liggende i opstart med vingeben er følgende:ehtray, nvcpc,agrsmmsg,reminder og osd.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-10-06 23:30

Hej batman1

Hent denne fil og kør den: http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

Gå i start - programmer - tilbehør - systemværktøjer - diskoprydning. Vælg hvilket drev der skal ryddes op på.

Hent Ewido(AVG Spyware Scanner) her: http://ewido.net/en/download/
Installer "Ewido", og opdater den med det samme, men scan ikke endnu.

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#superantispyware
Installer "Superantispyware", og opdater den med det samme, men scan ikke endnu.

Hent denne og gem på dit skrivebord: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Slå din systemgendannelse fra og genstart i fejlsikret tilstand.

Scan med Ewido (AVG Spyware Scanner). (Vælg "Scanner", og Complete System Scan)

Scan med SuperAntiSpyware. (Klik næste, vælg dine diskdrev, og klik på "Perform Complete scan")

Derefter dobbeltklik på Mwav, som så pakker sig selv ud.

Markér følgene: Memory, Startup-Folders, Drive, Registry, System-Folders, Services, All Local Drives, og Scan All Files. Tryk "Scan Clean" ... Det tager lidt tid...

Genstart din maskine i normal tilstand og slå din systemgendannelse til igen...

Check her om du har processer og programmer der ikke behøver at starte op: http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm

Så skulle din maskine være helt på toppen igen

Vh Claus