/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
forbindelse til router
Fra : tomsen2004
Vist : 510 gange
300 point
Dato : 06-10-06 14:59

Jeg har prøvet at tilslutte en router til 2 pc er der kører med Windows XP home. Jeg har kørt Windows netværksinstallation og netværksforbindelsen er tilsluttet til begge pc er. Jeg kan bare ikke komme på nettet eller modtage post når det går igennem routeren.
Hvad kan der være galt??? ( Det er en Digitus Broadband router).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-06 15:50

Lige nu skal du resette din router først.
Du har en brugsanvisning - prøv at følge den.
Inden dine comp kan snakke sammen skal din router lige sættes lidt op
Og kobles via dit modem til nettet.

Computernes internetforbindelsen skal gå via LAN (lokalt netværk)
Men netværket - altså routeren skal lige have forbindelse med din udbyder først.
Før var det en af dine comp som havde den forbindelse til din udbyder.

Har du ingen brugsanvisning / vejledning, så må vi finde en på nettet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-10-06 15:54

Hvad hedder den ud over Digitus Broadband router

DN ..........et eller andet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-06 16:13

Du kan se om du kan komme i forbindelse med din router ved at indtaste i adressefeltet i explorer http://192.168.1.1 . Nu skulle du komme til setup delen i routeren

Kommentar
Fra : tomsen2004

Dato : 06-10-06 17:38

Routeren hedder Digitus Broadband router DN-11004-0
4 Port 10/100M Internet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-10-06 17:46

http://www.digitus.info/scripts/download.asp?artnr=DN%2D11004%2DO

her kan du hente både driver og manual på engelsk. Jeg har allerede kigget i manualen da jeg svarede digg om hvad for adresse du skulle bruge for at komme i kontakt med routeren
Da regnede jeg nemlig med at det var den model der var tale om.

Læs manualen igennem og du vil let kunne lave opsætningen

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 06-10-06 19:01

Når ikke andet dur, så slå op i manualen!
Hvem er din udbyder (ISP) (Ineternet Service Provider)
Når du skifter fra en direkte tilslutning til nettet, og over til at bruge en router som mellemled, så skal du lige have din ISP til at acceptere den nye MAC adresse, som routeren har. Det er gerne her den hænger, når man laver om på sit lokale netværk.
Når du kommer ind i din router, via dens gatway adresse, som Fijala har fundet til dig: http://192.168.1.1 så læg mærke til om den modtager en IP-adresse fra ISP (din udbyder af internet), og at du køre efter de anvisninger du har modtaget; her tænker jeg på, om du skal køre statisk eller DHCP.
Når du får hul igennem til den favre verden, så check lige om der er opdateringer til din router.
Det er sådan at de routere der har været på markedet i en længere periode, ofte har en ældre firmware installeret, som kan have visse børnesygdomme, som du får udbedret med den nyeste firmware.

Godkendelse af svar
Fra : tomsen2004

Dato : 06-10-06 20:49

Tak for svaret severino.