/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min scooter (choker)
Fra : dayworker24
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 06-10-06 13:57

Min scooter kører pænt, men den har det skidt med at starte, og holde ordentlig tomgang. (2000 omdrejninger)

når jeg starter den kan det være vidt forskelligt, om man skal bruge 1 sek eller 10 sek.

jeg prøvede i dag at få den startet, men efter 1 sek gik den ud, og jeg måtte bruge kickstarter for at få den i gang. Og det synes jeg er lidt mærkeligt eftersom den lige var igang.

Når jeg starter den op, efter den har stået stille i noget tid går den op på 4000-5000 omdrejninger, og bliver der nogle sek, indtil chokeren slår til.

Men når jeg har kørt en strækning fx 7 km, så er den igen mærkelig i tomgang, for der kan den igen finde på at stå på 4000 omdrejninger.

Jeg tror ikke min choker virker ordentlig, men jeg kan ikke forstå at det er derfor den ikke gider starte ordentligt (MERE).

Kan det være noget med tændrøret eller tændhætten??

.
Min scooter
40mm cylinder+ top.
thansens basic udstødning uden begrænsninger.
Polini vario med 6,1 gram ruller.
krumtap kan holde til 14 tusinde omdrejninger.
Standard kaburator med original dyse (72)
almindelig luft filter.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-06 20:44

Det lyder mere som om den får ''falsk'' luft ind, et sted mellem karburator og cylinder.
Prøv at spænde alt, der kan spændes og strammes. men ikke brug vold.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-10-06 01:50

kan det være fra cylinder/udstødning???

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 21-01-07 12:07

Tak for svaret disken.

Det var sku cylinderen