/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
gravid på Ppiller
Fra : pipper35
Vist : 481 gange
100 point
Dato : 30-12-02 18:52

jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man kan blive gravid når man spiser p piller da jeg ik fik min mens sidste gang

knus pipper

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 110 point
Dato : 30-12-02 19:06

Hej Pipper;

Den humoristiske vinkel først: Der er kun én sikker metode til at undgå graviditet! Lad være

Den seriøse vinkel: JA! P piller er ca. 99% sikre, så en teoretisk sansynlighed er der altid.
Prøv at se på http://www.netdoktor.dk/sex_samliv/
På denne adresse kan du få langt mere at vide; og også stille anonyme spørgsmål til et expert-panel af både læger og sygeplejersker

MVH/ Smitty

Kommentar
Fra : Henriette80

Dato : 30-12-02 19:08

hejsa

Der er en lille chance for at blive gravid når man tager p-piller. Så tag hellere en gravidetstest for en sikkerheds skyld. Hvis du har haft misset bare en af pillerne i løbet af de 3 uger, er der også chance for graviditet.

Henriette

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 20:01

Jo, du kan godt blive gravid når du bruger p-piller, ligesåvel som ved al anden prævension. Den sikreste metode med p-piller er nok at holde pillen mellem knæene
Du skriver ikke noget om hvor længe du har taget p-piller, og hvor længe det er siden du har haft mens.
Du må hellere ty til løsningen som Henriette80 kommer med, hvis det er længe siden.......

Mvh

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 21:19

Som så mange andre har skrevet, så er der kun en måde at ungå graviditet på, med midre du vil steriliseres. men så leænge du bare husker dine piller, er ricikoen nærmest ikke eksisterende...

Kommentar
Fra : marialouise

Dato : 02-01-03 18:40

Ja, jeg blev faktisk gravid sidste år, fordi jeg havde haft dårlig mave, og ikke lige havde tænkt over det... Held og lykke!

Kommentar
Fra : lazy1

Dato : 24-02-03 21:46

Du kan aldrig blive gravid fra p-piller da det ikke indeholder sædhormoner ...
Grunden til at du ikke fik din menses kan være bivirkninger fra pillen ellers er du gravid (desværre)

håber du kan bruge det til noget ..

besøg lige min hjemmeside :

www.newgrounds.com