/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad er der med det der KazaA?
Fra : C_J
Vist : 486 gange
40 point
Dato : 30-12-02 18:46

Hej.. Håber der er en som gider bruge et par minuter på at besvare mit spørgsmål, for jeg har virkelig ikke forstand på det her:

Jeg har KazaA (aner ikke andet om det), og downloader mit musik der fra.. men nu hører jeg at der er mange der får bøder m.m. for brug af KazaA! Bliver jeg nød til at slette det for at undgå risikoen for bøder?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 30-12-02 19:21
Kommentar
Fra : rkl

Dato : 30-12-02 19:23

Nå ikke

Brug det første link og klik på "næste" så får du artiklerne

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 40 point
Dato : 30-12-02 20:39

Jeg her lige hørt om en som fik en bøde på 10000 kr. :(

ja, man skal passe på med det KazaA. Jeg er selv stoppet med at bruge det, jeg bruger et program som politiet ikke kender til

Programmet hedder "Direct Connect".

og siden at jeg bruger Direct Connect er at man kan være 100 % sikker på at det man henter ikke er noget andet og at det virker. Det kan man jo ikke med KaZaA.

mvh Steffan

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 20:43

rkl - har ret. Man er ikke efter dem der downloader (kun når man holder øje med servere med børneporno!!), men dem der uploader (deler). Sørg for at du ikke deler noget ulovligt med dit Kazaaprogram. Det er ikke ulovligt at bruge Kazaa - det er kun ulovligt at dele filer der er beskyttet af copyright, så for ikke at være "skide usolidarisk" på Kazaa kan man jo altid dele lidt lovlige freewareprogrammer )

Mvh

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-12-02 20:51

1) Hvis APG deler dansk "fake share" og du henter, så ved de du er dansker, så om du downloader, eller uploader kan være ligemeget
2) om du sletter det, kan være ligemeget. Jeg ville nok ikke gøre det !!!! bare lad være med at bruge p2p-programmer. Skulle du slette det så husk at du skal bruge speciel software for at overskrive det (ellers kan det genskabes)
3) LAD VÆRE MED AT BRUGE "Direct Connect" der findes ingen større sladrehanke !!!
* Når man bliver bannet fra de forskelige hub's bliver ip-adressen offentliggjort i main-chat
* Er det APG som har softwaren liggende til at styre hub'ene så kan de sidde og se ALLE ip-adresser

Så mit råd er at afinstallere din software, beholde (gemme) dine filer, og lade som om intet var hændt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-12-02 21:03

ang 3
så kan APG så nemt som ingenting (tror jeg) få en dommerkendelse til at konfiskere computere som har direct connect hub/server-software liggende.
De fleste af dem kører på no.ip eller dyndns og dermed er det bare at opdatere den dynamiske domænenavn, så kan hubben køre videre i den anden ende af landet

Det er også meget meget naivt at tro APG ikke kender til Direct connect

Kommentar
Fra : stina710

Dato : 30-12-02 21:08

til ALLe jer der ude...i skal IKK gøre det..
en af mine venner har lige fået en bøde på 57.000kr....
1000kr per sang....
det er meget dumt.... jeg har selv lige slettet det.. hilsen christina

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 21:14

Hej alle

Lad os lige slå fast en gang for alle: Det er ikke ulovligt at bruge p2p-programmer!! Men det kan være ulovligt den måde man bruger det på!! (kort sagt: det ik' størrelsen - men gør'lsen)

Mvh

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 30-12-02 21:26

Ja, som det står oven for, så er kazaa jo et peer to peer program, hvilket på almindelig dansk vil sige, at dataerne downloades og uploades direkte mellem computerne. Med hensyn til det lovmægsige, så er der stort set ikke nogen risico så længe det kun er musik det handler om, hvis det derimod handler om, film, store dyre programmer el. lignende så er risicoen noget støre, men den er nærmest stadig ikke eksisterende...

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-12-02 21:31

Som der står i nyhedsbrevet Jubii Svar om IT 38-2002:
http://nyhedsbrev.jubii.dk/arkiv/svar38-02.txt
Sagen minder på mange måder om opkrævninger fra telesex-
selskaber. Nogen har evt. brugt en linje til noget og
indkradserne sender pr. knærefleks en regning til ejeren af
telefon- eller IP-nummeret.

Ud fra devisen: går den, så går den.

---FORBRUGERENS STILLING VED TELEFONSEXREGNINGER------------

Her er hvad Forbrugerinformationen siger til opkrævninger
fra telefonsexsælgere:

Hver dag hører Forbrugerinformationens Hotline fra
forbrugere, der har modtaget en regning for telefonsex, de
aldrig mener at have bestilt - eller fået.

Er du en af dem, anbefaler Forbrugerinformationen følgende:
* Betal ikke regningen
* Send et brev til firmaet, hvor du skriver, hvorfor du ikke
skal betale regningen - f.eks. at du slet ikke har ringet.

APG's julekort er dog ikke opkrævninger for påståede
tjenesteydelser, men tilbud om frihed for retssag, hvis man
betaler dem x antal 1.000 kr. for påståede overtrædelser af
lov om ophavsret.

1/4 af Danmarks befolkning bor i København.
Men sagerne foregår næsten altid i provinsen.
Hvor fogedretten er let at imponere og folk ikke taler
kancellisprog.
Vejle, Skanderborg, Fåborg, Lystrup, Nyborg, Aars,
Fredericia, Næstved, Frederikshavn ...
http://www.antipirat.dk/pages/nyheder.asp
Der står især ikke Frederiksberg, Gentofte, Hellerup, Holte,
Østerbro. Ikke fordi de riges børn downloader mindre.
Men deres forældre gider ikke betale og er ikke bange
for at tage en sag. Det er de vant til, og de kender
sikkert en god advokat.

Hellere sende kort ud til de små, de fattige, de
uforberedte. Dem der skal ned på Bøvling Bibliotek
for at få gratis advokathjælp fra en lokal advokat med
25 års erfaring med skøder og skilsmissser, og en
udpræget respekt og frygt for millionadvokaterne i
København K.

Der er ikke meget hjælp i Bøvling, hjælpen er dårlig og
de fattige har ikke råd til særlig meget af den.

Meget chokerende !!!!

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-12-02 22:20

Felix_nielsen, det er noget vrøvl du siger! Der er lige så stor risiko ved musik som alt andet, når det er ulovligt.
Der hvor risikoen ligger når man bruger p2p-programmer er når du holder en linie åben hvor du deler filer ud til andre. Der kan APG spore dig, og det er det der er sket i gentagne tilfælde. Og dit indlæg lægger også op til at der skulle være risiko forbundet med selve det at have et p2p-program liggende, og det er ikke korrekt.

Mvh

Kommentar
Fra : felix_nielsen

Dato : 31-12-02 01:29

kanjegik
Jeg sagde ikke at der ikke var nogen risico, blot at den ikke var stor. Men hensyn til forskelsbehandlingen div. medie-typer, så passer det ikke at risicoen er lige stor, men det kan vi jo diskutere fra nyaf og til juleaften... Og så har det på intet tidspunkt været min menning at lægge op til at der skulle være en risico bare ved at have et p2p program liggende...
Godt nytår

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 31-12-02 02:20

Det du skal gøre er, at installere OVERNET......

Det kan hentes her www.edonkey2000.dk og kan ikke spores ligesom kazaa...

Skide smart!

Godkendelse af svar
Fra : C_J

Dato : 31-12-02 18:03

Tak for svaret Steffansteffan.