/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Ophavsret 2
Fra : disken
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 05-10-06 21:53

Hvad må man lave med dette, må man tage klip/ snap-print-billeder, og lægge på nettet
Opfølger til ''ophavsret på egne billeder''.
Siden reklamerer for GNU licens, eller hvad det ellers ? kaldes, altså offentligt frigjort, af ejeren af det, der ligger på siden, men skal det bare tages med 1 GR - salt. ???
Og mange tak for sidst, men ophavsret, er en jungle, for SMÅ mennesker.
Der er ikke mange point, da jeg mener, at det burde være til at se, for alle.

http://www.archive.org/details/opensource_movies

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 05-10-06 22:10

Nu har jeg været inde på den side og kigge.

Og du må ikke bare kopiere og viderebringe materialet derfra, medmindre det står ved det enkelte billede eller filmklip eller hvad det nu er du ønsker at kopiere.

Der er forskellige "trin" af copyright/ophavsretsbetingelser som de der uploader kan vælge at vedhæfte det materiale de uploader.

Det kan du læse her, taget fra deres infoside

http://creativecommons.org/about/licenses/meet-the-licenses

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-10-06 22:25

dova
Helt OK.
Men altså, ophavsret og andet, er altså ikke for begyndere.
Jeg kan bare ikke fatte, at noget er under en GNU licens, men ikke benyttes, som sådant, på andre sider, men nærlæser lige LINKET, selvom jeg har forbi.
Men som jeg tidligere har nævnt, hellere spørge, end få en SAG på nakken.
Og nu har jeg set på din profil _ dova_ og tror rimeligt meget på dine udlægninger af disse ????

Men vil meget gerne høre andre´s mening om samme, da jeg syntes- der er rigtig mange, der hopper meget NEMT over disse GNU licenser.

Håber du har tålmodighed, lukker ??? når jeg kommer hjem i morgen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-06 23:08

Citat Terms of use

Some of the content available through the Archive may be governed by local, national, and/or international laws and regulations, and your use of such content is solely at your own risk. You agree to abide by all applicable laws and regulations, including intellectual property laws, in connection with your use of the Archive. In particular, you certify that your use of any part of the Archive's Collections will be noncommercial and will be limited to noninfringing or fair use under copyright law.

Som jeg ser det så gælder almindelige internationale
copy rights love.

http://www.archive.org/about/terms.php

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 06-10-06 01:17

Håber refi lige kommer her omkring,,,,,,,,så kunne han vel sige
HVAD FANDEN SNAKKER DU OM.
Og så kan du ikke engang fatte en reklame, der sælger telefoner, men skal spørge herinde.
Håber du fik, hvad de ikke lover.
Endnu et menneske, der kan skræmme andre brugere VÆK.

Men takker dig dova, du kan da i det minste fatte, et eller andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-10-06 01:19

SORRY.
Du skulle have 4 ****, du må have en til gode.