/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Minicrosser priser og info
Fra : Begynder14år
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 05-10-06 21:18

Hej jeg er en knægt på 14 år jeg bor lidt ude på landet og det er nu blevet populert at have en ATV eller et andet motorkøretøj så jeg havde tænkt mig at købe en minicrosser (Pocketbike-crosser eller noget).
1* Hvad er priser både kina og de dyre?
2* Hvad behøver jeg af udstyr for at kunne køre den sikkert er det ok bare med hjelm ?
3* Kan de køre noget terran for så havde jeg nemlig fået lov køre i en "færdig" grusgrav som skal laves om til natur område.
4* Går en kina bike tit i stykker? hvis kan man så købe reservedele til dem?

Mange spørgsmål, men jeg regner med at i er klogere end mig her inde

På forhånd tak !

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 06-10-06 07:44

Hej,
Her lidt svar og meninger:
1* Hvad er priser både kina og de dyre?
...priser på pocketbikes starter helt nede fra godt kr.1000,- MEN HOLD DIG LANGT VÆK!!!
Det er noget elendigt skrammel = spild af penge.
Pocketsbikes kan være OK (hvis du har privat asfaldt at køre på), men du skal op i minimum ca. kr.5000,- for at det duer. Jeg vil nok anbefale en crosser, som giver langt mere glæde når man bor "lidt ude på landet" og eventuelt har lidt jord at køre på.
2* Hvad behøver jeg af udstyr for at kunne køre den sikkert er det ok bare med hjelm ?
...hjelm er selvfølgelig obligatorisk, men afhængig af om det er cross eller pocketbike, så mener jeg nu nok at der bør en hel del mere til. Se evt. på www.dinmc.dk hvor du finder en del sikkerhedsudstyr til gode priser
3* Kan de køre noget terran for så havde jeg nemlig fået lov køre i en "færdig" grusgrav som skal laves om til natur område.
...pocketbikes = NEJ!! , crosser = JEP!!
4* Går en kina bike tit i stykker?...JA!! hvis kan man så købe reservedele til dem?...NEJ eller besværligt. Reservedele til Kinacykler er ikke altid sådan lige at skaffe. Mange af dem der sælger dem har ingen stumper på lager.

Håber du kan bruge info til noget.

MVH
www.dinmc.dk