/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
pakning
Fra : camihl
Vist : 5460 gange
50 point
Dato : 05-10-06 14:42

hvordam skifter man pakning på en ny vandhane hvor der ikke er kant der hvor vandet kommer ud pakningen sidder inde i selve hanen??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 15:03

På en eller anden måde, må du jo kunne splitte skidtet ad, ellers kan du jo ikke skifte pakningen.
Når du har fået klaret det, tager du den gamle pakning med, når du skal ud og købe ny

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-10-06 16:14

Start med at lukke for vandet til hanen

Kommentar
Fra : nsl

Dato : 05-10-06 17:16

oven på hanen sidder der en blå og eller en rød et såkaldt dæksel, åbn dem og bag ved sidder der en skrue som du løsner hele indmaden skifter det der skal skiftes og lukker med dækslerne

ja husk at lukke for vandet først
mvh nsl

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-06 18:22
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-06 18:44

Det lyder som en keramisk vandhane, og den kan ikke repareres men kun udskiftes.
Altså skru hanen af og skif den. Det er en god idé at vide hvad vandhanen hedder, for der er mange typer.
Når hanen kun kan drejes mindre end en hel omgang så er det sikkert en keramisk.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 05-10-06 20:00

Med den måde du forklarer det på "ingen kant hvor vandet kommer ud" tror jeg det er si'en du mener, for hanen drypper vel ikke. Og hvis den er ny, er der vel garanti. Hvad mærke er vandhanen.

Kommentar
Fra : camihl

Dato : 07-10-06 09:29

Jo det er en keramisk vandhane den hedder FM mattsson
Men ham der har sat den op er flyttet udenlands og jeg har ingen mulighed for at reklamere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-06 10:43

Sådan en må ikke blive utæt

Kig her og skriv evt. til dem. Jeg tror ikke at de vil have et dårligt produkt ude.
http://www.fmmattsson.dk/

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-10-06 11:18

Er det i virkeligheden PERLATOREN, du mener? Altså den, der sidder i tuden og blander luft i vandet.
Den kan kalke til i visse egne af landet og skal afkalkes. væd et stykke toiletpapir i eddike og sno det omkring tuden, så den kalk, der sidder gevindet, blir opløst. Så kan du skrue tuden af, evt. hjulpet med en fugtig karklud for at få bedre fat. Tud og indmad lægger du i en kop eller et glas og hælder alm eddike over - eller eddikesyre blandet med 4 dele vand. Når det så har stået og brust af i ½ ti 2 timer, kan du skrue det sammen igen, eventuelt med lidt hanefedt eller ren vaseline på gevindet. Og problemet er løst.
mvh
pbp