/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
varetægtfængslet
Fra : baykris
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 05-10-06 09:20

Er der nogen som kan fortælle mig, hvad en som før er dømt for vold, nu også har 3 andre sager blandt andet kørt bil uden kørekot, da han ingen har.Vi vil gerne vide det, da vi har ham boende i vores opgang, bilen er indraget.
hvad kan han få af dom, når han kommer i retten.

tak for jeres gode side
baykris

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 05-10-06 09:29

Når han f.eks er dømt for vold, er der forskellige forhold der gør sig gældende,om det er vold af særlig farlig karakter osv, så en strafferamme kan vi på kandu ikke udtale os om selv om vi gerne ville hjælpe

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 05-10-06 09:33

omkring 3 mdr på vand og brød, resten betinget,hvis de ikke har strammet op.
Det fik min far for et par år siden og han er blevet klogere, håber også jeres ven bliver det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-06 10:00

Det kan kun retten svare på, når han kommer der.

Som bruger på kandu har jeg ingen forudsætning for at kunne udtale mig.

Har det relation til dit spørgsmål om generhvervelse af kørekort, så kan jeg da fortælle dig, at der vil gå længere tid før han igen kan få kørekort, hvis han kan få det. Du skriver jo at politiet har beslagt bilen.

Citat
Vi vil gerne vide det, da vi har ham boende i vores opgang, bilen er indraget.

Frygter i for hans tilbagevenden til opgangen eller er I bare nysgerrige

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 05-10-06 10:05

er det til ham,der vil vide det eller kun jer?
Hvis han ikke gør nogen noget, så lad ham være.
Hvis han tyranissere alt og alle, kan i gå til udlejer.
Eller politiet i sidste ende.

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 05-10-06 10:26

Tak for svaret Nordsted1. men vi frygter hans tilbage venden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 10:30

Hvis han er en ballademager, må i henvende jer til boligforeningen. Hvis han ryger i brummen i længere tid, så er det jo heller ikke sikkert han har råd, til at beholde lejligheden??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-10-06 11:08

Citat
kan vi på kandu ikke udtale os om

Du har muligvis ret nordsted, men lader du dig ikke rive lige voldsomt nok med. Du kan da ikke udtale dig på alle Kandubrugeres vegne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 11:18

Klumme, kender du dommen for vold, som spørgerens nabo fik??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 07-10-06 12:08

Med de foreliggende oplysninger kan ikke engang en dommer give et kvallificeret bud på straffen, da der totalt mangler oplysninger om to forhold, så Nordsted må nødvendigvis have ret i sin påstand.