/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
jeg søger
Fra : ligeham
Vist : 509 gange
100 point
Dato : 05-10-06 08:34

hej igen med jer
Er der nogen der kan hjælpe mig med ar skaffe serien HOLOCAUST den gik vist i firserne, det skal helst være på dvd og meget gerne dktekst.

TAK

mvh ligeham

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-10-06 09:36

Der er noget her,men jeg tror ikke at de er med dk-text

http://dk.kelkoo.com/b/a/ss_holocaust_dvd.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 09:58

Og som jeg husker filmen, er det slet ikke nogen af dem, der er i linket??

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-10-06 09:58

Og her,men stadig ikke dk-text

http://cgi.ebay.com/HOLOCAUST-MERYL-STREEP-OOP-RARE-ORIGINAL-DVD_W0QQitemZ250033223287QQihZ015QQcategoryZ617QQrdZ1QQcmdZViewItem

Men det kan være at der er en mulighed at biblotektet har den på dvd

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 05-10-06 10:46
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 11:33

Prøv at søge på http://www.imdb.com/ - Det er verdens største database for film/tv...

Det er nok nemmest du selv søger da du ved hvad du leder efter....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-10-06 11:35

Skal måske lige tilføje at de IKKE sælger film.

Men til højre kan du se om det er til salg og der blive dirigeret videre til "amazon" i forskellige regioner.

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-06 13:44

Det er denneher fra 1978 som gik over skærmen i starten af firserne ....barske sager husker jeg

http://www.imdb.com/title/tt0077025/

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 05-10-06 13:49

Lidt trivia
"..........Men Holocaust bliver først for alvor set på film i hele verden i forbindelse med tv-serien "Holocaust" fra 1978, der var en fortælling om Weiss-familiens oplevelser under Holocaust. Serien blev set af 220 millioner mennesker i 50 lande. Hvad den opnåede i popularitet, havde den til gengæld ikke i kvalitet. Serien vakte en omfattende debat om forsimpling og trivialisering af Holocaust. Dens betydning har under alle omstændigheder været enorm, da den i høj grad brød Holocaust som tabu i Tyskland og desuden udbredte kendskabet om Holocaust til mange mennesker, både som begreb og historie."

Godkendelse af svar
Fra : ligeham

Dato : 05-10-06 14:48

Tak for svaret ziggy99.

jeg siger tak til alle der har bidraget med svar

mvh ligeham

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-10-06 14:54

ligeham... den film, var altså også nævnt i jangchar's link kl. 9.36