/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hjælp søges???
Fra : swarn
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 04-10-06 21:42

Jeg har installeret en Windows XP Home Edition fra en anden maskine, som jeg bruger, på en bærbar IBM Thinkpad som jeg kun skal bruge til at skrive på den skal ikke på nettet heller ikke hente post. Men den vil ha at jeg skal lade den aktiverer inden 30 dage, kan man gører det i registreringsdatabasen eller hvor, er der nogle der ved hvordan jeg kommer uden om det.

Hilsen Hans Hvidovre

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-10-06 21:46

så må du købe en licens den maskine , det du er i gang med er IKKE lovligt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-06 22:05

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-10-06 22:41

HEJ swarn
jeg håber at du får et kvalificeret svar som jeg også kan drage nytte af.
Desværre er dette forum befolket af personer, som ikke har den fornødne ekspertise og erfaring til at besvare simple spørgsmål, men vælger at moralisere og kloge sig om ret og uret.

Meget mod sædvanevælgerjeg at svare på et indlæg hvor jeg intet savar har UNDSKYLD

ziggy99

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-06 23:10

Moralisere eller ej så er Microsoft oppe på dupperne for at sikre, at folk kun i begrænset tid kan anvende produkter der ikke er aktiverede. Nu har de for eksempel lavet det sådan, at man skal installere et lille program der kontrollerer ægtheden før du får lov til at opdatere de mange fejl der findes i programmerne.
Man kan godt omgå aktiveringsproceduren, men det bliver nemt en kamp for at få det hele til at fungere og kan det svare sig.Desuden er det vel forståligt, at mange ikke er interesseret i at fortælle i åbent forum, at de kan sådan noget.

Jeg er glad for min gamle Windows 2000 fordi den ikke kræver aktivering og har faktisk lige måttet droppe at køre XP fordi den maskine jeg har med XP er gået i stykker og at en udskiftning vil kræve ny licens hvilket jeg syntes er meget urimeligt, men sådan er det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 23:31

Nemlig BjarneD............og så lige bruge OpenOffice som endda er gratis og ligner Windows på en prik.
Jeg gider heller ikke alle de aktiverings udgaver da jeg tit roder rundt og indstallerer på mine computere og forskellige harddiske. Så jeg må holde mig til ældre windows.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-06 00:39

Det er da vist unormalt at skrive licensnummeret under computeren, men plejer at stå på cdèn eller hylsteret. Men ellers kan man få programmer der aflæser licensnummeret, bl.a.
WindowsXP Product Key Viewer

At den udfører en forkert handling når du sætter en cd i, kan rettes sådan:
Gå i denne computer
Højreklik på cd-drevet, hvor recovery cdèn ligger
Venstreklik egenskaber, her kan du vælge at der skal spørges hvergang.
Men ellers kan du jo bare i denne computer, højreklikke på cd-drevet, vælge stifinder, og trykke på install eller setup, som jo nok er det program, der opstarter recovery, for at lave ny installation på din harddisk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-06 00:40

Ubs, forkert indlæg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-10-06 01:27

Skal computeren kun bruges til at skrive på, og ikke spil eller andet som næsten kræver Microsoft software, hvad så med at prøve noget helt andet: Linux! 20 kr. er ikke meget at ofre for at køre helt lovlig, læs om Knoppix her: http://www.linuxpusher.dk/index.php%3Fmanufacturers_id%3D35

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-06 08:10

Jeg vil som ziggy99 kommentere ..uden at svare. Således går det med spørgsmål som ikke er helt 'fine' i kanten:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=78514

</MOLOKYLE>