/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mega problem med puter
Fra : jtj45
Vist : 742 gange
200 point
Dato : 04-10-06 21:35

Hej allesammen
Jeg har et ret stort problem med pcèn der gør mange mystiske ting, jeg har prøvet at sætte den tilbage til frabriksindstillinger det kan jeg ikke få lov til mere, når jeg sætter skiven i drevet potter boksen op med billedeprogram jeg vil bruge til at åbne med virkeligt mystisk, når jeg så vil geninstalere xp kommer samme box op som jeg annulerer og går i kør og finder drevet og kører skiven derfra det er også ok men så skal jeg skrive licensnummeret som står under pcèn men her kommer den så op og siger ugyldig licens det fatter jeg virkeligt ikke noget af da pcèn kun er 1 års tid gammel og har hele tiden brugt dette nummer. Håber der er nogen derude der en god ide til hvad jeg kan gøre. Samtidlig når jeg åbner explorer virker det nogenlunde men ikke altid, og hvis jeg klikker på et link i explorer eller i en mail potter en box op men - find kædeoversigt - jeg har ingen virus eller vira alt er undersøgt med flere programmer m.m.

Hilsen jeanne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-10-06 22:00

Den XP du har, er det en recovery CD/DVD

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-10-06 22:09

Har du prøvet at gendanne den til et tidligere tidspunkt? Start/Programmer/Tilbehør/Systemværktøjer/Systemgendannelse
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 05-10-06 00:02

Ja jeg har prøvet flere gendannelsespunter, men det vil den ikke og det er en recovery cd jeg har.
Hilsen jeanne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-10-06 00:28

Prøv lige at lave en hijack this fil og sæt den herind så skulle du kunne få hjælp Programmet kan du hente hos www.spywarefri.dk
Mvh Sune

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-06 00:41

Det er da vist unormalt at skrive licensnummeret under computeren, men plejer at stå på cdèn eller hylsteret. Men ellers kan man få programmer der aflæser licensnummeret, bl.a.
WindowsXP Product Key Viewer

At den udfører en forkert handling når du sætter en cd i, kan rettes sådan:
Gå i denne computer
Højreklik på cd-drevet, hvor recovery cdèn ligger
Venstreklik egenskaber, her kan du vælge at der skal spørges hvergang.
Men ellers kan du jo bare i denne computer, højreklikke på cd-drevet, vælge stifinder, og trykke på install eller setup, som jo nok er det program, der opstarter recovery, for at lave ny installation på din harddisk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 05-10-06 07:45

Måske forstår jeg ikke rigtigt det du skriver, men husker du at boote på din XP-skive??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-10-06 08:44

Jeg tror det er en bærbar comp, for jeg har set nogle IBM'er hvor licensen er klistret fast i bunden.
Det licensnummer passer til den originale CD som fulgte med comp.
Hvad er det for en comp du har og hvad hedder den.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 05-10-06 15:24

Hej igen
jeg har en bærbar medion 2080 med xp home edition.

og licensnummeret sidder i bunden af den.

den er født med 3 drev eller partitioner C og D/ driver, Tools og E/Recover ved ikke om jeg forklarer det helt rigtigt men jeg prøver. Partitionsdrevet E er NTFS og resten er FAT jeg har ikke ændret E drevet til FAT da man så ikke kan stille pcèn tilbage til fabriksindstillinger, som jeg jo egentlig gerne ville men ikke kan mere.

Hilsen jeanne

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 05-10-06 15:31

Du skal da blot installere på C-drevet - se evt http://www.helgec.dk/xp-install.html

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-06 16:26

Computeren er født med disse 3, og du vælger selv hvilken en du vil bruge:
Recovery harddisken (E)
Recovery CD'en
Windows CDèn
Nummeret skal være et anbragt på et orange ægthedscertifikat-label (COA, Certificate of Authenticity)
The Product Key label is the orange label affixed to the retail installation CD holder that contains a 25 character code. Beginning with the release of Windows XP Service Pack 2, the words "Proof of License" appear on the label. Product Key labels only accompany retail products. Product keys for preinstalled Windows software are printed on the preinstalled Windows COA.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-10-06 19:46

Der er mange pcer der har licens nymmeret placeret enten bagpå eller under. Har i aldrig set præinstallerede Compaq og IBM pcer.
På Compaq af lidt ældre dato er der da alle specifikationer beskrevet bagpå om ram og hd m.m.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 08-10-06 21:59

hej igen

jeg skal ikke installere noget men sætte den tilbage til fabriksindstillinger men det kan jeg ikke og med hensyn til licensnummeret vil den ikke acceptere nummeret hvis jeg vil installere xp igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-10-06 22:19

Læg din recovery cd i comp.
Start og vær klar til at trykke på en tast.

Kan du det, og hvad sker der. ??????

Nu bør der være mulighed for at indstallere som da du fik den.
Læg mærke til om du kan nøjes med at indstallere dit styresystem,
for så ligger dine filer der endnu på D: bagefter.

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 15-10-06 06:00

Citat
når jeg sætter skiven i drevet potter boksen op med billedeprogram jeg vil bruge til at åbne med virkeligt mystisk, når jeg så vil geninstalere xp kommer samme box op som jeg annulerer og går i kør og finder drevet og kører skiven derfra det er også ok men så skal jeg skrive licensnummeret som står under pcèn men her kommer den så op og siger ugyldig licens det fatter jeg virkeligt ikke noget af da pcèn kun er 1 års tid gammel

Hej jtj45

Oversagen til dit problem er at du ikke har installeret Windows på den rigtige måde

Fjern alle andre kabler til din pc end de nødvendig
Bærebar: strømkabel, og ingen andre til
Stationære: Mus, skærm, tastetur, Strøm
___
-> indsæt din Windows CD
-> genstart
- når du bliver bedt om at "tryk på en tast for at starte" skal du trykke på en tast på dit tastetur
-> Tryk Enter
-> Tryk F8
-> Tryk ESC
-> Tryk L (for at slette partition)
-> Tryk Enter
-> Tryk E
-> Tryk Enter
-> Tryk formateret din PC (NTFS Filsystem) den som ikke hedder hurtig,

INGEN Internet tilsluttet under Windows opsætning,

- aktiver automatisk opdatering
- ved spørgsmålet: hvordan skal denne computer oprette forbindelse til Internettet
-> Tryk på Spring over (knappen)
- register online

>> DS

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 15-10-06 06:05

Citat
INGEN Internet tilsluttet under Windows opsætning,

- aktiver automatisk opdatering
- ved spørgsmålet: hvordan skal denne computer oprette forbindelse til Internettet
-> Tryk på Spring over (knappen)
- register online

HUSK INGEN Internet tilslutning under Windows opsætning,

- aktiver automatisk opdatering (du skal ikke aktiver det på dette tidspunkt)
- ved spørgsmålet: hvordan skal denne computer oprette forbindelse til Internettet
-> Tryk på Spring over (knappen)
- register online (Nej ikke på nuværende tidspunkt)

det er jo sent på dagen sorry

Kommentar
Fra : danielskovmand

Dato : 15-10-06 06:07

PS: HUSK AT LAVE BACKUP AF DINE FILER INDEN DU GENINSTALLER

Annuller spørgsmålet
Fra : jtj45

Dato : 06-01-07 00:31

problemet har jeg selv løst, havde bare glemt jeg havde spurgt