/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem er far og mor til Anne El
Fra : 2601
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 04-10-06 11:24

Hvem er far og mor til Anne Elisabeth von Arendorff født 19 marts 1710 på Overgaard, Udbyneder Sogn i gjerlev Herred, Randers Amt og som døde 19 juni 1754 i Randers.
Hun blev gift 4 marts 1741 på Overgård med Major Gustav Adolph von Güldenöhr født 4. dec. 1694 og som druknede 27 oktober 1741 mellem Arhus og Tunø og derefter blev begraveti Mariager.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 04-10-06 11:31

har du prøvet kirkebøgerne, du har næsten alle oplysningerne.
det kan være der er et lokalthistorisk arkiv, der hvor hun var født, spørg der
Held og lykke

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 04-10-06 11:57

Jeg har noteret mig at faderen var Frederik von Arensdorff og moderen Marie Antonette Lilienkron. Fundet på IGI Records (Family Search). Jeg har ikke nogen årstal.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-10-06 12:08

Til SabroeFlip og Larshau.

Tak for jeres svar, men

Til Larshau. Det troede jeg også, men Cedcomp siger fejl og til SabroeFlip det er en løsning, men jeg vil lade den ligge lidt endnu.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 04-10-06 13:14

okay. held og lykke med efterforskningen
det er altid spændende at forske i sin slægt, jeg gør det selv og bliver altid overraskede over nye opdagelser.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 08-10-06 11:45

Hej 2601.
Jeg har ikke noget endegyldigt svar til dig, men:

Følgende er fundet i forbindelse med Udbyneder kirke:

Kirkens altertavle er et smukt barokarbejde med den sidste nadver som hovedmotiv. Prædikestolen er fra samme periode, med de fire evangelister placeret i felter. Begge dele er skænket af Frands Lykke og Elisabeth Brok til Overgaard.
Tilhørsforholdet til Overgaard understreges af den prægtige ligsten for rigsråd Jørgen Lykke og hans hustru, Beathe Brahe, parret var Overgaards grundlæggere. Lykke var kendt som Danmarks rigeste mand. Han døde i 1602.

Ved at google på Jørgen Lykke kom jeg ind på denne side:

http://www.roskildehistorie.dk/stamtavler/adel/Munk/Lykke.htm

Din Anne Elizabeth må på en eller anden måde have forbindelse til Lykke på Overgaard. Som jeg læser det, bliver Arensdorf gift med Christense Lykke til Overgård som hendes anden mand. Han kan vel derfor godt gifte sig igen...

Jeg har forsøgt på Arkivalieronline, men de har ikke kirkebøger for Udbyneder så langt tilbage.

Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-10-06 11:22

Til Karen

Først undskyld at jeg først nu svare, men jeg har ikke været hjemme før nu.

Derefter et svar til dig.

Desværer så heder mange af familien Frederik von Arenstorff. Den du nævner er den første af den danske linie.

Hans barn af 2. ægteskab hed også Frederik og var gift med Marie Antoinette Lilliecronog en af deres børn hed også Frederik, og var gift med Øllegaard Sophie Rantzau.

Som du ser skal man holde tungen lige i munden.

Med venlig hilsen og tak for forsøget.