/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Port indstilling
Fra : refi
Vist : 3106 gange
200 point
Dato : 04-10-06 08:26

Har netop modtaget en mail fra Tele2 ang. spam.

I følge den skal man ændre sit smtp-portnummer til 587 (er nu 25).

Da Incredimail (som jeg bruger) ikke er med på deres liste er spørgsmålet:

Behøver jeg ændre portnummer.
Skal jeg i så fald kun ændre det på Tele2/get2net adresserne eller skal det ændres på alle.
Bruger IKKE Tele2/get2net som udbyder men TDC....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 08:27

Glemte lige linket til Tele2

http://www.tele2mail.com/

Kommentar
Fra : peque

Dato : 04-10-06 08:34

Det dette omhandler er hvilken port du benytter ril at afsende post med. Hvilken port der bliver benyttet til dette.

Normalt hvis du har TDC som udbyder - bruger du også deres SMTP server til at sende mails med, og derfor burde det ikke have indflydelse på disse. Til gengæld ville jeg kigge på dine Tele2 indstillinger og finde hvilken port/server du bruger som SMTP på de konto.

Hvis ikke den har de rigtige indstillinger jamen så kan du ikke sende mails efter d.31/10 fordi den port bliver spærret.

Håber dette var forklaring nok.
det er nu mere hvis du skal logge ind på SMTP serveren med brugernavn/kodeord for at kunne sende mails fra dine Tele2 konti

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-10-06 08:37
Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-10-06 08:41

hov..............

sålænge du bruger TDC som udbyder skal du ikke ændre noget i
din udgående smtp.

du skal kun ændre til port 587 hvis du skifter til tele2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 09:02

"dk"

Det er også det jeg selv mener....

Jeg sender jo via TDC og de leder det videre til Tele2 (eller tager jeg fejl).
TDC sørger vel selv for at det "rammer"den rigtige port hos Tele2.

"peque"

At ændre portene er ikke problemet, men det er problemet om jeg "overhovedet" skal ændre nogen af dem når jeg bruger TDC som udbyder (men har dog Tele2 email-adresser) eller om jeg KUN skal æmdre Tele2 SMTPerne.

Efter min bedste overbevisning skal jeg slet ikke ændre noget som helst men blot lade alle være port 25 (som de er nu)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:24

Det handler kun om vis du har din egen personlige mail/post server på din pc',har du det så skal du ændre port nr for at din SMTP server skal kunne sende mails ud/ind.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-10-06 09:25

de mail adresser du har hos andre udbydere f.eks tele2
skal du jo kun indsætte i indgående mail dertil og i udgående skal du bruge TDC's
mail server.
du kan ikke bruge tele2 som smtp eftersom du bruger tdc, og omvendt

så lige umiddelbart skal du ikke ændre på noget.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:26

det handler ikke om dit mail program

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:34

de lukker den for at stoppe f.eks. manskiner der er blevet taget som spam robotter(bot net) og installeret en mail gennem gangs server,personlige mail servere
benytter port 25 SMTP post server.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:36

og så skal man have fast IP Adresse vis man skal have en mail server kørende,nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 09:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:00

"Manse9933"

Nu er det vel de færreste der har sin egen mailserver men jeg kan godt følge dig.

Der min tvivl opstår er at f.eks. TDC OGSÅ er sat op yil port 25 ?????

Er ALLE mailservere ikke det og er det i så fald KUN Tele2 der er begyndt at bruge en anden port ?

Min konklusion må være:

JEG SKAL IKKE ÆNDRE NOGET MEDMINDRE TDC OGSÅ BEGYNDER AT BRUGE EN ANDEN PORT.

Har jeg ret i det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:05

Ved nærlæsning kommer jeg da godt nok i tvivl....

Tilsyneladende bruger de ALLE alternativt port 587 ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 10:06

De fleste ISP'er har lukket port25 f.eks.også telia som jeg har som udbyder de lukkede den bare fo 1.1/2 år siden.

Og nej du ska ikke ændre noget.
http://tdckabeltv.dk/?_nfpb=true&_pageLabel=P74003

TDC skal /har ændret deres SMPT port med henhold til tele2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:07

"dk"

At jeg bruger TDC´s (SMTP) mailserver til ALLE adresser er vi helt enige om.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-06 10:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:17

Datoerne på de forskellige ting tyder mest på at Tele2 blot er nogle snølehoveder

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-06 10:22

måske lidt langsomme,at lukke port 25 er en gammel historie.
Den går på krykker i udkanten af WWW

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:51

Hvorfor fanden vil den nu ikke acceptere "accepter"

Nå "Manse9933"

Svar er accepteret - har ikke brugt Tele2 i årevis Bruger blot et par ældre emailadresser derfra.

Trykker på knappen når det igen virker

Nu virher "send" heller ikke

Hvad sker der på kandu

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 04-10-06 10:55

Tak for svaret Manse9933.