/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Rep. af trådkurv i opvasker
Fra : Smukke_Ole
Vist : 5897 gange
200 point
Dato : 03-10-06 19:51

Jeg har en næsten ny Bosch opvaskemaskine. Desværre er jeg (eller min bedre halvdel) kommet til at skramme plasticbelægningen på een af trådkurvene, så vores bestik får rustpletter.
Jeg har eet eller andets sted (har glemt hvor) læst, hvordan man selv kan reparere sådanne småskader.
Er der een eller anden super god og enkel måde at lappe sådanne huller på ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-10-06 20:06

Kan man redde en trådkurv?

For noget tid siden blev der introduceret et middel, man kunne bruge til at reparere kurvene i sin opvaskemaskine med, når der er begyndt at komme rust. Vi kan ikke finde det nu kan I sige os, hvilket middel det er, og hvordan man skal bruge det?

Det bedste middel er stadigvæk en lille flaske badekar-emalje, et tyktflydende produkt, som er beregnet til at reparere stenslag i en emaljeret overflade.
Rens trådkurven for rust med et stykke ståluld, og smør emaljen på et par gange eller tre. I kan få badekaremalje i byggemarkedet eller hos farvehandleren.

fra dette link http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=714&a=2543

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-10-06 20:35

alternativt til nordsted1 forslag , kan du bruge selvvulkaniserende tape, det er meget stærkt , og kan holde til vaskemidlerne , og det bliver helt vandtæt

Accepteret svar
Fra : jalagi

Modtaget 200 point
Dato : 04-10-06 07:28

Slib det ´dårlige´sted med smergellærred for at fjerne rusten,fjern slibestøv og aftør det afslebne sted med husholdningssprit. Bland en tokomponent-epoxylim efter brugsanvisningen og kom det på `stedet´lad limen hærde(normalt 24 timer) men følg brugsanvisningen.Stil kurven enten under en tændt emhætte eller udenfor,da dampene er giftige. God fornøjelse. hilsen jalagi

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-06 09:22

Ja men det er umuligt uden professionelt udstyr (vacuumkammer ) at få epoksyen vandtæt. Nårman blander den fyldes den med luftblæret.

Derfor tror jeg også bedst på tapen.

En ny pulverlakering på stedet ville være det rigtige, men det kan man heller ikke gøre på køkkenbordet.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-10-06 09:27

-> bredker

Hvor er det nu lige man kan købe det der selvvulkaniserende tape ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 04-10-06 10:49
Kommentar
Fra : sabroeFlip

Dato : 04-10-06 11:08

hvad med at forhører dig det sted ,hvor du har købt den, det kan være de kan være dig behjælpelig.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-10-06 18:17

kan ikke sige lige pesis hvilken alm forettinger der sælger den tape , men hør ved den lokale eliktrikker , de har det tit , da de bruger det istedet for krympeflex

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 05-10-06 22:41

Tak for svaret jalagi. Nu har jeg prøvet. Så må jeg se, hvorlænge det holder.

Kommentar
Fra : allan2712

Dato : 13-11-09 20:56

Hej Smukke_ole

Har du snart fået afprøvet det selvvulkaniserende tape.

Mvh Allan2712

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-09 21:01

allan, når spørgsmålet er blevet lukket, får spørgeren ikke længere mail når der bliver skrevet i tråden, det er kun os andre ..