/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvilken fisk?
Fra : molokyle
Vist : 744 gange
464 point
Dato : 03-10-06 19:41

Mit Kandu akvariet indeholder pt.:

Keldd og Toupie (Perlegurami: han+hun)

natmaden, ans og mango[-rossa] (Kampfisk: han+hun+hun)

emesen, Eyvind og e.c. (Kuhliål ?+?+?)

thyfoon og uro (Blå Gurami: han+hun)

Moster og Brokke (Pragtsmerling: hun+han)

..og så er der en lille ny perlegurami (hun), som jeg har tilladt mig at kalde: vil.du

..men NU er der også kommet 3 halvnæb (han+hun+hun)

Den største hun har jeg allerede døbt: dova

...men de to andre (han+hun), hva' ska' de hedde?

Mere om halvnæb finder du her: http://akva-net.hjem.myinternet.dk/halfbeak.htm

WHO IS WHO?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-10-06 20:19

Jeg er ikke helt klar over, om det er nu jeg skal føle mig beæret .....ville måske hellere have været en lidt flottere fisk

Og altså det der med at dele en han med en anden hun, det er jeg ikke god til, tror jeg, så hun får det hårdt den anden bette halvnæbbede

Men når nu det skal være sådan, synes jeg, at de skal hedde Tedd og Ripley

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-06 20:27

Ligner da meget godt dig: http://www.akva.sk/obrazky/dermogenys/dermogenys_10.jpg

..her kan I læse mere: http://www.akva.sk/phpBB2/dermogenys.php

tedd? Ha Ha ha...

TheRipley? Tjaeh... det var et godt foreslag dova

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-06 20:31

Egentlig havde jeg tænkt at den enlige han skulle hedde: sofus.dk

...men jeg ville liiiiiige spørge først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-06 20:41

Iøvrigt findes (..tror jeg?) en faktuel fejl her:
Citat
Han eller hun?

Det er ikke let at se, men det kan lade sig gøre. Hvis du ser omhyggeligt på dem, så er der ofte en rød plet på hannens ryg og gatfinnefinne. Hans finner er generelt mere farverige end hunnens finner – de er ofte gul-orange til røde.

'Kønspletten' er SORT

..og sidder bagest; lige efter den røde finne øverst på bagkroppen lige før halefinnen

..på en lille gennemsigtig finne. Hunnerne er derimod rigtignok de største (.. og fedeste )

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 464 point
Dato : 03-10-06 21:32

Citat
Hunnerne er derimod rigtignok de største (.. og fedeste )

Ja så kan den ikke hedde dova for hun er godt nok ikke særlig stor eller fed.

Men hvis ikke den må hedde Tedd, så skal den sgu hedde jakjoe

Narh, det er næsten ligemeget....bare ikke den kommer til at hedder arne

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-06 21:43

Ka' vi snart få skiftet det vand og renset ud her på bunden, med alt det gamle foder du kyler ned.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-10-06 22:04

Aase! Hun har fødselsdag i dag, molo dear!

Vil det ikke være en god gave?

FiskeMoster

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-06 00:29

Arrhh, ved ikke helt om det vil være en god gave, Fiskemoster

Har du set de fisk....de er altså ikke ret kønne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 04-10-06 01:32

Har de alle sammen skæl?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-06 08:46

Det er meget mærkelige fisk. I skulle se dem oppefra. Så ligner de tre tandstikker nogen har tabt i akvariet. Fra siden ligner de skrumpede hornfisk.
....men de kan svømme baglæns!
Jakjoe, dova og Ripley er de blevet døbt

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-06 08:48

Udmærket svaret dova.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-10-06 10:20

Tak skal du ha'

Nå, men så er jeg altså nu "Fisken de kaldte dova"

Held og lykke med de halvnæbbede....må de få et langt og lykkeligt liv..og leve i fred og fordragelighed med de andre Kandufisk

mvh "den halvnæbbede"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-06 23:26

Håber I hygger jer i akvariet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-06 07:45

De halvnæbede er faldet godt til og dova har åbenbart udnævnt sig selv til akvariets 'dronning', da hun har sat sig på retten til halvdelen af al vandoverflade (..der hvor der bliver fodret ). Jakjoe og Ripley må pænt holde sig nede i 'grøntafdelingen' og leve af rester, ellers bliver de prompte banket på plads. En bestemt dame; dét må man sige.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-06 23:18

Citat
De halvnæbede er faldet godt til og dova har åbenbart udnævnt sig selv til akvariets 'dronning', da hun har sat sig på retten til halvdelen af al vandoverflade

Citat
En bestemt dame; dét må man sige

det var jo det jeg sagde

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-06 12:10

Velkommen i bassinet til dova, Ripley og jakjoe.

Så er vi flere til at lave en demonstration, når vores levestandard bliver forringet pga nedskæringer i molos budget

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-06 12:22

Og en sit down i protest mod al den føde som har overskredet sidste foderdag.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-06 14:02

Ja jah, og blokere vandoverfladen...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-10-06 15:39

Lad os pjaske lidt i vandet og sprøjte over på Molo's nye printer.
Skal man gå til Greenpeace for få en ordentlig bid foder, i stedet for det Molo leverer som er
udløbet for sidste foderdag.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-10-06 16:04

Alså, at lade det gå ud over et styk hardware - hulk - dét kan jeg ikke nænne.....

Men næste gang, molo kommer med det gamle foder, spytter vi det op af karret - så ka' han lære det!

Vi må stå sammen!