/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Håndbagage til USA
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 2214 gange
45 point
Dato : 03-10-06 17:20

Hej alle

Jeg står overfor et dilemma, jeg skal snart til USA i 1 måned, men jeg har hørt noget om, at der er blevet lavet regler om, at ens håndbagage skal opbevares i en gennemsigtig plasticpose.
Er dette blot rygter, eller er der noget i det?
For jeg har en bærbar computer, jeg gerne vil have med som håndbagage

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-06 17:26

det er det der købes i lufthavnen - lufthavnene - der skal være i en gennemsigtig plastpose - al håndbagage bliver grundigt undersøgt - og du kan for i øvrigt få alle oplysningerne hvor du har købt billet - eller i lufthavnen

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 03-10-06 17:35

Et godt råd
Husk at lægge din Tre i En negleklipper ned i din kuffert, eller mister du også den, fik 2 konfiskeret en i Frankfurt og en i New York.

IPM

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 03-10-06 17:48

miritdk -> Problemet er, at det ikke er mig, der har købt billetten
IPM -> Det havde jeg i forvejen pakket ned i toilettasken ;)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-06 17:51

ring og forhør dig i lufthavnen da - og du kan vel henvise til flyet (flight number) - så skal du nok få den rigtige oplysning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-06 17:53
Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 03-10-06 17:59

miritdk -> Problemet er, at jeg skal flyve via Amsterdam til USA

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 03-10-06 18:02

Skal jeg så ringe til begge lufthavne, jeg skal flyve fra eller hvordan?

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 03-10-06 18:02

Du kan sagtens ha en computter med i taske......
den skal bare ud af tasken hvergang den skal gennem skanneren

Har selv lige været derovre og havde både computter og foto med i tasker
bare du ikke har noget flydende med i håndbagagen
hverken tandpasta/ neglelak ellers drikkevand

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 03-10-06 18:04

gasmanden -> Må man gerne have det i en taske, man har med hjemmefra, eller får man en pose i lufthavnen?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 45 point
Dato : 03-10-06 19:46

Slå op på luftfartsselskabets hjemmeside , der får du formentlig besked. Da du skal via Amsterdam er dit selskab formentlig KLM . Ring evt. til deres kontor i København og spørg.

Når du fra Danmark lander i Schipol (Amsterdam) skal du igennem et nyt sikkerhedscheck inden du bliver sluppet ind i afgangshallen. Det er fordi man ikke mener det i Danmark er godt nok. Køen her kan være lang og schipol er stor , så gangtiden til dit næste fly kan meget vel være 15 minutter eller mere.
Hvis du har kort tid skal du høfligt bede om at komme først i køen. Det gør man gerne.

Husk at man i håndbagagagen skal have nødvendige rejsepapirer, hoteladresser , medicin og andet STRENGT nødvendigt personligt. måske også en bog. Alt andet herunder alm . toileartikler og kosmetik er overflødigt, og risikerer at blive beslaglagt.
Hvis din bagager ikke kommer frem kan du i lufthavnen ved anmeldelsen få en nødpakke med , nattøj , cremer, champo, tandbørse, barbergrej og hvad man lige behøver , indtil bagagen kommer næste dag.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-10-06 19:48

Jeg har lige været i grækenland og måtte tage comp ud af tasken, ved kontrollen her i danmark.
Men taskens andet rum var fyldt med alskens foto og computergrej.
I Grækenland kunne comp blive i tasken men kufferten skulle gennemlyses inden incheck.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 03-10-06 21:09

havde den i en taske vi havde med hjemmefra
den skal bare ud ved kontrollerne
men det lærer man hurtigt
man får også luftet tærene ..... skoende skal også gennem skanneren

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 04-10-06 10:18

Tak for svaret transor.