/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Borebiller
Fra : strits
Vist : 1155 gange
40 point
Dato : 03-10-06 17:01

Hej
hvordan bekæmper jeg mod borebiller i et mindre skab.

mvh
Strit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-06 17:07

Du bekæmper borebiller ved at skabe et tørt miljø, der hvor den angrebne ting befinder sig.

Man kan også bekømpe dem med imprægneringsolie med insektgift eller ren insektgift, men hvis skabet står fugtigt vil det under alle omstændigheder blive ødelagt alligevel.

Glem det med petroleum og lignende fordi det virker kun i kort tid hvis det virker.
Hullerne kan du lukke med plastisk træ eller en blanding af fint savsmuld (slibestøv) og trælim.

Hvis skabet står op mod en ydermur kan det blive nødvendigt at flytte det eller isolere bagved for at undgå kondensfugt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-06 17:10

Læs denne beskrivelse hvor det meste er med
http://www.dpil.dk/dpil2005/pdf/almbore2004.pdf

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-10-06 22:30
Accepteret svar
Fra : maskinsnedker

Modtaget 40 point
Dato : 05-11-06 00:56

BORACOL. !!!! Det er så snot giftigt at det dræber ALT. om du så har det stående i en smaskvåd lade, kan det holde. Husk beskyttelse , og lad det afdampe i mindst 3 uger. Men det er sgu også sidste chance, når billerne først er begyndt at bo i skabet.

Godkendelse af svar
Fra : strits

Dato : 11-11-06 15:24

Tak for svaret maskinsnedker.