/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trapeztag??
Fra : pentium
Vist : 4866 gange
100 point
Dato : 03-10-06 14:11

Hejsa

Jeg har et gammelt trapeztag som skal skiftes ud med et nyt. Det gamle tag ligger med en hældning på 2 cm. pr. meter. Og det er skruet fast med bundskruer. Dette har givet problemer med at vandet er trængt gemmem skruehullerne og drypper ned. Også derfor jeg vil have det skiftet.

Men jeg vil ikke bruge bundskruer igen. Kan jeg så bruge topskruer, så jeg undgår at vandet kan trænge igennem skruehullerne?

De vandrette trapezplader overlap bliver på 40 cm, og det lodrette trapezplade overlap bliver med 3 bølge.

Der ligger nu et ameret presenning under det gamle trapeztag, som tager kondensen.

Burde dette ikke funger? Så jeg undgår et utæt tag?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-10-06 14:19

Du kan i byggemarkeder købe spicielle skruer netop til trapezplader. de sidder nærmest i sådan en gummimachet som så lukker tæt. Smadder smart. Bare spørg efter sådanne når du skal købe skruer igen ;)

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-10-06 14:19

Vi har brugt dem ved min far, og de holder helt tæt.....

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 03-10-06 14:21

I dag sætter man skruerne i bunden, modsat hvad man gjorde tidligere. Hvis du bruger de originale skruer, skulle du ikke få problemer med at vandet trænger igennem skruehullerne, selvom du sætter dem i bunden af pladerne. Jeg har selv et trapeztag og har ikke problemer selvom det er bundskruer. Jeg har kun problemer med kondens om vinteren, jeg har så sat plastic op vinteren.

Kommentar
Fra : pentium

Dato : 03-10-06 14:24

Der er 2 slags skruer som jeg kender til, det er bundskruer og topskruer.

Bundskruerne, skal der ikke forbores, og der sider en spændeskive med en gummi pakning på.

Topskruerne, anbefaler plastmo at man forebore, og der sider en slags gummi krans og en hætte til skruen, når den er skruet fast.

Kan du huske hvilken at skruerne det var i brugte. For det er bundskruerne jeg har problemet med nu.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 03-10-06 14:26

det lyder som om det var topskruer kan jeg se. for der var en hætte på.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 03-10-06 17:00

Jeg brugte dem i klar plast, med hætten. Jeg sunes det er meget nemmere at styre trapez'en med bundskruer.
Products/Roof%20solutions/Corrugated%20sheets/Mounting/Mounting%20instruction.aspx

Kommentar
Fra : Mokof