/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
koteletter i fad
Fra : liseaa
Vist : 874 gange
50 point
Dato : 03-10-06 14:09

hej!
Jeg har koteletter løg og flåede tomater osv. Hvordan bikser jeg det sammen og hvor længe Det er aftensmaden. så svar hurtigt.
La.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-06 14:21

Jeg ville lige brune koteletterne på panden og komme over på et fad, så smider du løgene på panden og når de har taget lidt farve tilsætter du dåsetomater! Så lidt krydderier og koger det lige op. Derefter lægger du tomatsovsen ovenpå koteletterne og så ind i ovnen på 160 til 180 grader i 35 - 40 minutter!

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 60 point
Dato : 03-10-06 14:23

kog en gang spagetti og læg det i et smurt ildfast fad.

Brun koteletterne på en pande, krydr med salt og peber og læg dem ovenpå spagettien.

Lynsteg derefter grøntsagerne på panden, krydr med salt, peber og tørret basillikum og fordel dem over koteletterne i faddet.

Kog derefter panden af med flåede tomater og evt lidt vand, piskefløde og bassilikum og hæld det over blandingen i fadet.

Dæk derefter med ost, skiver eller revet. Beregn ca. 1 skive pr. kotelet. Drys tilsidst osten med lidt paprika og stil det hele i ovnen ved 200 grader C i ca. ½ time.

Det smager mums især hvis man har lidt piskefløde eller cremefraiche.

Kommentar
Fra : delfin

Dato : 03-10-06 14:25

For ikke så længe siden lavede jeg denne. Den var nem og hurtig at lave.

Ingredienser :

6-8 koteletter
1 pk. cocktailpølser
1 bk. champignon
1 ds. hk. tomat
1 lille ds. tomatpuré
1/4 - 1/2 ltr. piskefløde
salt og peber
paprika - edelsüss

Fremgangsmåde :

Krydr koteletterne med salt, peber og paprika og brun dem på panden.

Læg dem i et ildfast fad.

Rens champignonerne og skær dem i skiver eller kvarte og brun dem og pølserne i fedtstoffet.

Hæld tomat, puré og fløde over og lad det hele koge op.

Smag til med salt.

Blandingen hældes over koteletterne som sættes i en varm ovn v. 200 gr. og lad dem få til koteletterne er møre.

Serveres med ris eller kartoffelmos.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-10-06 18:19

GUF
Vil med til middag.

Godkendelse af svar
Fra : liseaa

Dato : 03-10-06 21:49

Tak for svaret amandaKanDu.