/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvordan redigerer jeg en *.pdf
Fra : Tobster
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 03-10-06 13:18

Hvordan redigerer jeg diverse *.pdf-filer?

Jeg har Adobe InDesign, men her lader det ikke til at jeg kan redigere dem.
Det havde jeg regnet med... Hvilket program skal jeg så bruge?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 03-10-06 13:22

du skal bruge adobe writer

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-06 13:23

pdf filer er strengt taget ikke beregnet til at redigere. pdf laves jo ud fra en tekst eller grafikfil og har den fordel, at det kun kræver et program, at læse filer der oprindeligt kan være lavet i mange forskellige formater. En af fordelen ved pdf er jo at man ikke umiddelbart kan manipulere indholdet, hvilket jo ellers er forholdsvis nemt på digitale medier.
Hvis du ikke har originalfilen/dokumentet kan du kopiere tekst og billeder ud hver for sig og derefter lave opsætning og indhold som du ønsker hvorefter du konverterer til pdf igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-06 13:30

Adobe Acrobat (Writer) kræver adgang til originalfil for at kunne foretage egentlig redigering.
http://www.adobe.com/dk/products/acrobatpro/acrobatstd.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-10-06 13:56

Jeg mener at kunne huske at der findes et program der hedder noget i retning af pdfedit.
Hvor meget eller hvor lidt det kan har jeg ingen erfaring med.

http://www.cadkas.de/downengtools8.php

prøv evt. at søge på f.eks. google.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-10-06 15:25

Ved ikke om dette kan bruges.
Men gem indholdet i din PDF fil i et dokument og rediger det, og hent dette program/ begge, for at virke ordentligt.
Og lav dit dokument om til en ny PDF fil.
Når du laver PDF filen, skal du vælge UDSKRIV, og vælg printer.
http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 03-10-06 18:30

Rettelse...
Citat
Når du laver PDF filen, skal du vælge UDSKRIV, og vælg printer.

Der skulle have stået, når du vil gemme filen/// som du har redigeret i et andet program, og vil gemme som PDF, skal du vælge udskriv/ vælg printer/ CutePDF, udskriv og gem som !!!.
Men programmet er som sådan, meget nem at gå til, så tvivler på du ryger ind i problemer.

Men sikkert ikke det du lige have tænkt dig.
Kender bare ikke andre måder, der kan lave det, du vil have lavet, GRATIS.

Men ville da mene, at Adobe´s programmer også burde gemme som PDF, men om de kan åbne den, er vist et godt/andet spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 18-01-07 09:35

Tak for svaret BjarneD.