/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Måske Virus/backdoor/Tjanskhest
Fra : daugaard1960
Vist : 403 gange
25 point
Dato : 30-12-02 09:47

Når jeg starter min compurter (har ADSL) forsøges der startet et program der bliver ved at poppet frem og som jeg skal sige ok til alle før jeg kan komme videre teksten i boksen er
______________________________________________________________________________________________________
oskuekmdoiufjke9wokadielkio
______________________________________________________________________________________________________
X Access violation at address 004305A3 in modul "read101." read of address FFFFFFFFF

OK
______________________________________________________________________________________________________

Jeg også "dræbe den ved at trykke Ctrl+Alt+Delete og finde den i luk proprammer.

Jeg har tidligere kunet finde den over i kontrolpanelet under tilføj(fjern programer, men når jeg ville fjerne den fik jeg at vide at den blev brugt i Windows.
Jeg gik så ind i engskaber på den og sagde den ikke sku vises og nu er den ikke i tilføj/fjern programmer mere.

Nogen der kan hjælpe med at jeg får den helt fjernet ??????????????+

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-12-02 10:03

Jeg kan ikke lige huske hvordan, men hvis du starter op i ren dos tilstand ved hjælp af boot diskette. Der er en hjælp. Her kan du fjerne progammer og filer som ellers er kørende i Windows tilstand, hvis du altså kan finde adressen hvor det ligger. Jeg håber det er til hjælp.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 35 point
Dato : 30-12-02 10:25

Hvis du vil have dette program helt væk, er det ikke nok at gå i msconfig, du skal også gå til Start-Søg efter-Filer og mapper-skriv navnet i "Navn" - sørg for at Søg i står dit drev med HDD-slet det du finder med pågældende navn. Det samme skal du gøre i Registreringsdatabasen: Start-Kør-regedit-Rediger-Søg-skriv navnet-slet prg. med pågældende navn.
Lav en virusscanning http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

mvh
summer

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 30-12-02 11:00

<Hotpop > det hjalp nu popper den ikke frem ved opstart. TAK !

<Summer> Jeg kan ikke søge i drev HDD den valgmulighed har jeg ikke. Jeg kunne godt finde den over i Regisreningsdatabasen og fået den slettet der.

Kommentar
Fra : daugaard1960

Dato : 30-12-02 11:03

<Emesen> Jeg er hvis ikke skrab nok til at følge dit råd, men tak for din Besked.

Godkendelse af svar
Fra : daugaard1960

Dato : 30-12-02 14:21

Tak for svaret summer.
         Det er ok nu.
Jeg forstod bare ikke det her (sørg for at Søg i står dit drev med HDD) hvad menere du med HDD ?
Jeg havde kørt Norton antivirus som jeg lige havde lavet en online opdate af, den fandt ikke nogen virus, det gjore tilgengælde den du anbefalde(housecall) den fandt 3.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 31-12-02 00:54

HDD= Harddisk - som regel C:
Ellers gælder det stadig som jeg skrev 30-12-02 10:25
Godt du fandt dine vira og forhåbentlig har fået dem slettet. Hvis du får yderligere problemer og har navnene på de tre vira, så sig bare til.
Held og lykke
summer