/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tilbehør
Fra : MSS
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 02-10-06 13:33

Hej

Jeg skal have gæster på fredag og har en del af hovedretten i tankerne, savner nu blot tilbehør, der vil gøre sig til godt til resten.

Laver en slags kartoffelmos af bagekartofler med creme fraiche til, de skal "bages" i ovnen. Dertil kyllingebryst paneret med sesamfrø.

Så er det jeg mangler 2 slags tilbehør ??

Gerne noget, I selv har prøvet og ikke blot et link til en hjemmeside - tak.

mvh
MSS

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-06 13:35

Hvis du går ind i de to andre spørgsmål kan du lige nå at slette dubletterne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-10-06 13:57

Ja, jeg elsker nu at få en rigtig spændende grøn salat, blandet af alt muligt, hvor salatbladene næsten er det der skal være mindst af, men gerne lidt salatblade, af to forskellige slags. Deri blandes også ristede pinjekerner, fetaost, oliven, radiser, rødløg, lidt broccoli, soltørrede tomater,avocado og hva' du ellers kan finde på

Accepteret svar
Fra : Axelise

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-06 14:22

Dampede fine grønne bønner, - det skal være de friske og ikke dybfrosne bønner. Især de helt slanke bønner fra Kenya smager pragtfuldt.

Og så kan du halvere nogle tomater, som du drysser med salt + peber + evt. lidt reven ost. Bag dem samtidig med kartoflerne i ca. 30-45 min. afhængig af ovnens temperatur.

Ovnbagte rodfrugter smager også vidunderligt. Skær gulerødder, fenikkel, rødbeder, løg, pastinak osv. i stykker. Hæld olivenolie + salt + peber over og bland med fingrene. Tilsæt evt. nogle fed hvidløg MED skræl, de giver god smag, men man kan selv pille dem fra, hvis man ikke vil have den fulde hvidløgssmag.
Bag i ovnen ca. 1 time ved 200 grader

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 02-10-06 14:42

Hej MMS
jeg ville servere denne broccolisalat:

2 pakker bacon i tern ca 300 gram.
2 buketter broccoli ,uden stilke.
1 dl. rosiner.
1 dl solsikkekerner (eller pinjekerner, ristes let på en tør pande)
1 stort hakket rødløg

Dressing

1 dl kraftig mayonaise eller Mirakel wip.
3/4 dl sukker.
1/2 tsk salt.

Bacon steges sprød og stilles i køleskabet.
Ingredienserne til dressingen røres sammen( det er vigtigt ikke at lave mere dressing end man skal bruge)
Broccolien deles i små buketter,rødløg,solsikkekerner og broccoli blandes.
Dressingen tilsættes og salaten blandes.
Stilles på køl mindst 3 timer. Bland baconterningerne i lige inden serveringen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Derefter ville jeg også servere store champignon der fyldes med smørreost med krydderier og hvidløg og bages i ovnen ved 180 grader i ca 15-20 minutter.

Saucen : kog panden du har stegt kyllingebrysterne af med 1 dl hvidvin -1 dl boulion- 1 spsk fint hakket løg-- 2 tsk tomatkonsentrat og 1 tsk dijonsennep.reduser med en 1/3 eller jævn saucen en lille smule. Smag til med salt og peber.

mvh mcloud

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 05-10-06 08:05

Tak for svaret Axelise.

Det lyder spændende.

mvh
MSS