/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
800 X 600 for lav?
Fra : yearhouse
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 02-10-06 09:02

Go´mandag "experter"

Jeg har altid været glad for at køre min skærm 800 x 600.
Imidlertid har ét af mine faste fora lavet et eller andet om, således jeg godt kunne have brugt en "større skærm". Nogle af funktionerne, som jeg ønsker at anvende, ligger simpelthen udenfor arbejdsområdet.....og jeg kan IKKE flytte billedet med dén øhhhh..."bar".

Jeg søger en nem genvej til problemet........eller skal jeg ind og ændre skærmopløsningen, hver gang jeg skifter?

TOM (rimelig morgenfrisk)

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-06 09:05

Du er nødt til, at skifte opløsning, de fleste siter nu til dags kører mindst 1024x768

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-06 09:46

Der findes en del programmer som gør skærmopløsningsskift en smule nemmere:

1.) http://www.bytegems.com/resman.shtml

2.) http://www.ashbourne-town.com/resolution.htm

3.) http://www.programurl.com/display-resolution-manager.htm

m.fl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-10-06 09:56

Du skal skifte skærmopløsning
Jeg har selv problemet med bl.a. firmaet www.pc-netto.dk
For jeg elsker min 800x600 opløsning på 2 stk 19" skærme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-06 09:57

En hjemmeside med en opløsning LAVERE end 800 x 600 ????

Hvad er dog det for en ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-06 11:10

refi -> Det er god programmeringspraksis at man tjekker sine sider med lavestefællesnævner:

1.) 640 X 480 pixels.
2.) 256 farver.
3.) Nul javascript (..scripting slået fra).
4.) Nul CSS (..til de som bruger skærmlæsere).
5.) Nul billeder (..som ovenstående).

Derfor bør en side kunne vises i 640 x 480. Med eller uden vandret scrollbar alt efter om browsen kan tolke CSS eller ej. For at opnå et nogenlunde ensartet layout kan man benytte flere fremgangsmåder. En af dem kunne være elastisk layout: http://webdesign101.dk/csslayout/jello.php
..eller at mindske selve indholdet og placere det midt på siden: http://webdesign101.dk/csslayout/autocentrering.php

Dette var blot et lille 'sidespring'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-06 11:39

Det er jeg da sikker på du har ret i "Molo"......

Men derfor er jeg da alligevel nysgerrig efter hvilken side (det er jo tilsyneladende ikke en ny ) der kører med SÅ lav opløsning og oven i købet har lavet opløsningen LAVERE end den var tidligere...

Der er da vist ikke mange komputere der kører med så lav opløsning længere.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-10-06 12:20

Hej yearhouse.

Ja, jeg var osse ganske vild med min gamle skærmopløsning, hele familien mobbede mig med den og de blev bare ved - jeg fastholdt dog min store kærlighed (læs:stædighed) i meeeget lang tid...

- nu har jeg så overgivet mig

Jeg blev nødt til det, da den lave skærmopløsning efterhånden blev FOR generende, når jeg surfede rundt på Nettet....hvis jeg var dig, så ville jeg bide i det sure æble og skifte skærmopløsning.
Man vænner sig til det, jeg har nu brugt den i ca. 2 mdr. - jeg ville stadig foretrække den gamle og lavere opløsning men jeg har vænnet mig til forandringen og kan sagtens se fordelene ved den

Venlig hilsen Dorthe.

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 02-10-06 13:26

Tak for svaret peet49. Så må jeg jo flytte skærmen tættere på øjnene

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-06 13:31

Selv tak - eller købe en større skærm.