/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bauknecht vaskemaskine
Fra : jette2312
Vist : 1079 gange
20 point
Dato : 01-10-06 21:56

Hej.
Jeg har en Bauknecht vaskemaskine, som tager skyllemidlet med ind i maskinen, når den tager vandet ind, i starten af programmet. Det er ikke filtret, som er stoppet.... Hvad kan det være?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-06 22:44

Det er jo ikke meningen at der skal løbe vand ind i den skuffe med skyllemiddel i starten. Gør der det?
Tror du ikke bare det er fordi du har fyldt for meget i den skuffe med skyllemiddel, så opstår der en hævertvirkning, og skuffen tømmes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 22:47

Hvis dysserne er tilkalkede i din sæbeskål så sprøjter vandet over i skyllemiddel-rummet.
Og er der nok vand derovre så tømmer den sig selv ved hjælp af hævertprincippet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 22:52

Endelig kan det være fordelerarmen som ikke sidde på plads.
Det kan ses ved at tage toppen af maskinen og kigge ved sæbeskålen.
Der sidder nok to skruer bag på maskinen i toppen ved låget, og så kan låget skydes af.
Sluk for stømmen og tag evt. stikket ud før du åbner mask.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-06 03:34

Prøv at tage sæbeskuffen helt ud og gør afløbene rene. Vandet kan svømme over i skyllemiddelbeholderen på grund af forstoppelse med sæberester i afløbene ned til vaskekarret.
Specielt kan skyllemiddelrester virke forstoppende. Det fjernes lettest med varmt vand.

I øvrigt er der for de fleste tekstilarter ingen grund til at bruge skyllemiddel. Tro ikke på reklamerne om at det gør tøjet blødt, let og luftigt. Bomuld og uld med skyllemiddel bliver dårligere til at absorbere kropsfugt.
Midlet virker ved at det holder på fugtighed, og det absorberer senere lidt fugt fra luften,hvis man har tørret tøjet ekstremt. Herved nedsættes tøjets evne til at absorbere yderligere fugt.

Kun hvis statisk elektricitet er et problem kan skyllemiddel hjælpe. Det er det sjældent, og aldrig med bomuld, men kun med uld eller syntetiske stoffer i tør indeluft om vinteren.

Der er ingen grund til at udsætte kroppen for ekstra unødig kemikaliebelastning.