/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Login scripts
Fra : Lion36
Vist : 285 gange
80 point
Dato : 01-10-06 13:43

På tråden http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=103, er der beskrevet 4(5) scripts (jeg bruger ikke config.php), som man kan benytte til at beskytte sig.

De 4 scripts (login.php, logout.php, check.php og reg.php) er uploaded til det bibliotek på min side, hvor de skal bruges. I biblioteket har jeg en index.htm som henviser til en banner og en velkomst side.

Nu er spørgsmålet, hvor skal disse 4 scripts indsættes ?, den tråd som jeg først omtalte giver mig ikke et svar på det, så jeg håber der er en venlig sjæl, som vil skære det ud i pap for en som ikke er så god til php.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-06 13:50

Jeg kan ikke hjælpe med det du beder om , men henvise til http://www.hjemmesideskolen.dk der også har scripts der bare virker.

http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-06 13:52

Men jeg mener de skal indsættes på hver sin side, som "grundsiden" taler sammen med. Sådan er det i hvertfald inde på de(t) scripts på hjemmeside skolen.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 14:35

På det link til hjemmeside skolen findes ingen script eksempler, og heller ikke noget om hvor scriptet skal placeres.

Hvad mener I med 'grundsiden' - indexeringssiden ??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 14:47
Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 14:50

Download linket smuttede, lægger lige et andet op.
http://drupal.org/drupal-4.7.3

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 14:54

Ellers skal du have fat i noget som dette.
http://www.mtopsoft.com/htmllock/index.htm

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 15:10

De sidste link som du (disken) sendte, virker fint, den generere en side med username og password, problemet er bare at man ikke kan vælge username og password, som brugeren skal indtaste !!
Hvorfor det efter min mening er ubrugeligt, men måske det bare er mig der er en sinke.
Jeg har ikke den store viden, så at sende mig ud på de vilde våger til forskellige sites med underlige ting er ikke lige mig.

Måske er jeg krævende når jeg siger at jeg helst vil have det serveret på et sølvfad og skåret ud i pap.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-06 15:14

Citat
På det link til hjemmeside skolen findes ingen script eksempler, og heller ikke noget om hvor scriptet skal placeres.

Du er nødt til at sætte dig ned og læse hvad de skriver på siden. For der er masse af eksempler.
Igen et direkte link til siden med passwordopsætning:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 15:14

Det er lige det.
Så skal du have fat i noget i stil med dette. Mener denne kræver PHP og MySQL.
Eller en hel side lavet i PHP, hvor du skjuler visse ting, for ikke medlemmer /USER´s
http://demo.opensourcecms.com/drupal/

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 15:20

Beklager men det er stort set volapyk for mig.....

Igen jeg aner ikke noget om php scripts, vil sådan set bare have nogle skræddersyede scripts som jeg kan bruge på mit site, andet er der ikke i det.
Og hvis I ikke kan klare det, er det ok, bare jeg ved at jeg så ikke kan bruge denne mulighed.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 15:23

Ingen grund til at flyve i flint.

Programmet jeg henviser til, der kan der godt oprettes brugere.
Dette skal bare foregå manuelt, det vil sige, de skal sende ønsket bruger og password til dig pr mail, hvorefter du opretter dem som bruger.
http://www.mtopsoft.com/htmllock/index.htm

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 15:24

Citat
vil sådan set bare have nogle skræddersyede scripts som jeg kan bruge på mit site, andet er der ikke i det.

http://demo.opensourcecms.com/drupal/
Er et færdigt script.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 15:33

Var det sidste link en joke ?, prøv at gå ind på siden, der er intet andet end nogle tilfældige bogstaver, som om en vil lave fis.

Jeg flyver ikke flint, jeg prøver bare at gøre det klart at jeg ikke har en hujende fis forstand på php, hvilket er reelt nok, så derfor efterspørger jeg som bare nogle scripts jeg direkte kan uploade, ikke andet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-10-06 15:40

Der er sikkert en grund til der er fnidder/ fnadder på siden, DET ER EN DEMOSIDE,
så du kunne se hvad det drejer sig.
Download linket ligger der også
Men var det ikke nemmere for dig, bare at hente det ned, og afprøve det.
Her stopper jeg, vil ikke ødelægge en ellers god Søndag.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 15:44

Giver op, finder på noget andet

Annuller spørgsmålet
Fra : Lion36

Dato : 01-10-06 15:45

Jeg giver op, finder ud af noget andet.