/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Che thap cam
Fra : Nanabanana
Vist : 702 gange
100 point
Dato : 01-10-06 11:29

Hej, i går spiste jeg på en vietnamesisk restaurant, hvor jeg fik en lækker "drink" kaldet Che thap cam. Jeg vil meget gerne have opskriften på, men kan ikke finde den. hverken på dansk eller engelsk.

Her er, hvad der står om den:
Che thap cam(sweet soup of many kinds) is the combination of many ingredients like green beans, che dau huyet, che bot loc. Each contributes to the common flavor of che thap cam.

Jeg har fundet denne opskrift på Che Ba Mau (Rainbow drink):

Three Bean Drink
Coconut milk
Sugar water (dissolve 1 part sugar to 2 parts boiling water)
Red beans
Yellow mung beans*
Dried jello bits (comes in a bag, usually in pink/red color and clear)*
* Can be found in Asian grocery stores
Soak the red beans and mung beans separately over night. Then simmer each individually for 1/2 hour on low heat until very tender and soft.
Prepare jello bits according to package.
Layer the red beans, mung beans, and jello. Now pour about 3-4 tbls. of coconut milk (straight out of the can!) over the mixture. Then add some sugar water on top and let it seep down. Just stir and eat!

Måske minder de lidt om hinanden. Dog vil jeg gerne have opskriften på dansk.
Har også skrevet til restauranten, hvor jeg fik den. Håber de svarer. Men er der nogle af jer, som kender den? det er en slags dessert...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-10-06 11:41

Tilsynelande er Che type betegnelsen, og den findes i forskellige variationer

Che Thung -- tapioca, mung beans, seaweed, peanuts, and coconut milk
Che Thap Cam -- yam, taro, yucca, and coconut milk
Che Dau Trang -- sweet rice, tapioca, black-eyed peas, and coconut milk
Suong Sa Hot Luu -- Tricolor jello in sweet syrup
Che seu -- lotus seeds in sweet syrup

http://groups.google.dk/group/rec.food.cooking/browse_thread/thread/60f1ea38304cbba0/dc192b6ed5d8e601?lnk=st&q=%22Che+thap+cam%22+recipe&rnum=1&hl=da#dc192b6ed5d8e601

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-10-06 11:51

Tak... Che Thap Cam -- yam, taro, yucca, and coconut milk ... hvad er det dog for nogle ingredienser?