/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Slibning af plankegulv
Fra : Dieter
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 01-10-06 10:26

Jeg er ved at lægge plankegulv i vores badeværesle. (Ikke klassificeret som vådrum !!)
Nå gulvet er lagt, fuget og tørret skal det slibes.
Jeg vil helst selv gøre det .
HVad for en maskine skal man bruge ?
En man køber eller lejer ?
Og hvad er fremgangsmåden ?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 110 point
Dato : 01-10-06 10:36

Alt afhængig af størrelsen på gulvet og på hvor megen plads der er vil jeg leje en båndpudser hos et byggemarked det går hurtigt og bliver meget ensartet pudset. Til kanterne kan der lejes en mindre pudser.

Jeg har selv afpudset mit egetræs gulv i stuen og det blev et fortrinlig resultat.

Hvis det er planker skal man dog passe på ikke og komme til at køre så den sliber kun på en planke for på den måde kan man let komme til at lave "højde" forskel. Kør gerne i 45 gr. på plankerne.

Hvis du skal lave en fuge imellem plankerne skal du ligeledes bruge en fuge masse der hærder rigtigt op for så er det ingen sag at pudse efterfølgende

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-06 10:42

http://www.triptrap.dk/dk/downloadfiles/Blad%20414%20-%20Skibsplank.pdf#search=%22fugemasse%20til%20skibsplank%22

ikke for at jeg ikke tror du ved hvordan du skal lægge gulvet men bare som en inspirationskilde.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 03-10-06 10:19

Tak for svaret Fijala.