/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Rumleresonans fra ny bagpotte
Fra : Bragesvej
Vist : 517 gange
30 point
Dato : 29-12-02 23:13

Hej..

Efter udskiftning af bagerste lydpotte er der begyndt at komme en rummlen fra
bagerste del af bilen, Lyder kommer ca ved 90 kmt, og nogen gange ved tomgang

Er der nogen bud på hvad det kan være

Mvh Peder

Bil: Opel Astra 1,4i 95

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 30-12-02 00:13

Udstødninger ryster hele tiden, men ved nogle bestemte omdrejninger, begynder din at at gå i selvsving, og det får den til at rumle, du kan prøve at tjekke de bånd den er sat fast med, hvis du kan kommer til at rykke dem lidt så prøve det, og så kør en tur og se om det kommer igen.
rumlen kan nemlig opstå ved at udstødningen klapre mod bunden, ganske svagt. hvis det ovenstående ikke hjælper, vil jeg få den tjekket hos en mekaniker, da der selvfølgelig også kan være en fejl i udstødningen. men det tror jeg ikke er tilfældet her, da det er ved bestemte hastigheder.

godt nytår..

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 30-12-02 00:46

er du helt sikker på at potter og rør sidder helt frie fra karosset? Har du
selv skiftet det? er det uoriginale stumper?

> Efter udskiftning af bagerste lydpotte er der begyndt at komme en
> rummlen fra
> bagerste del af bilen, Lyder kommer ca ved 90 kmt, og nogen gange ved
> tomgang

/Henrik - Kadettejer der har haft samme problem (løst med "tilpasning")

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-12-02 00:55

"Bragesvej" <Bragesvej.news@kandu.dk> skrev :

>Er der nogen bud på hvad det kan være

Hvis det ikke var der før du skiftede lydpotten, er det vel din nye
lydpottes ophæng, der skal kigges på ...........
--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 30-12-02 14:45

Hej bragesvej:
Jeg vil sætte mine spareskillinger på Melander. Det er et fenomen, som opstår mange gange, når der skiftes potte. Ofte bruger man de samme stropper til ophæng. De er ikke som ny, men kan justeres på plads, så du slipper af med mislydene,
Godt nytår Az...

Kommentar
Fra : erikhugo

Dato : 30-12-02 20:40

fra: erikhugo.
Det er vigtigt at der afstand mellem den bagerste potte og bagpladen under kofangeren , der er jo sådan at udstødningen øger sin længde under opvarmning, så årsagen kan være at potten går på når udstødningen er varm. Der skal være ca 2.cm afstand, så der er plads til varmeudviddelse.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-12-02 23:31

Hej..

Det er en uoriginal mellem og bag potter der er sat på!
Kan det være det?
har været oppe på værkstedet hvor den var oppe på lift, de banket på den og sage der intet var gal (Den var ikke faldet sammen?), og den stødte ikkepå nogen steder, så vidt jeg kunne se?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 01:23

Det er fordi det et er noget uoriginalt bras, lavet af gamle cola dåser, bliver skiftet til en ny original!

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-03-03 22:32

Tak for svaret Henrik.