/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
overclocke
Fra : Steffansteffan
Vist : 343 gange
40 point
Dato : 29-12-02 23:04

Jeg vil gerne vide hvordan man overclocker sit Grafikkort.

Hvilket program skal man bruge?

Jeg har hørt at programmet "Gainward's EXPERTool 3.00" skulle være godt

Er der nogle der ved hvor man kan downloade et program?

Hvis i finder et program så vil jeg meget gerne hvis i vil skrive en lille tekst om hvordan man bruger det :)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-12-02 23:15

nej lad dog være med at lege med det for det ender med at du brænder den af
køb dog en ny istedet
men hvilket grafikkort har du ??

og har du prøvet denne side http://guru3d.com/

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 29-12-02 23:19

et Point Of View Geforce4 Ti4200xp Turbo Tv-out 128 mb

Kommentar
Fra : tarec

Dato : 29-12-02 23:23

Så brug powerstrip eller cool-bits.

Men husk at kun at hæve hastigheden i små steps, og f.eks kører et par gange 3dmark2001 hver gang, for at tjekke at det er stabilt

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 40 point
Dato : 30-12-02 13:06

her en side hvor du kan downloade coolbits og en visuel vejledning:http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_coolbits/
clock kun 5 mhz for ikke at brænde det ad,bliver grafikken dårlig gå et skridt tilbage.

****Din garati ryger hvis du prøver****

jeg har iøvrigt gjort det ,men overvej det først før du begynder,men ved man hvad man gør skulle det være rimeligt ufarligt,dog vil det nedsætte kortes levetid lidt,men hvad gør det til den tid er det alligevel out...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-12-02 14:47

har du prøvet med en optimeret driver til dit grafikkort inden du forsøger med at overclocke grafikkortet ?
Typisk kan du hente 10-20 % ved en optimeret driver. De bedste optimeret drivere finder du her :

www.driverheaven.net

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-12-02 14:00

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-12-02 16:07

takker for point pas blot på du ikke ødelægger kortet >>>5 mhz<<<,og måske behører du ikke at sætte det helt optimalt op,her kan du læse alt om overclok ....http://www.overclocking.dk......go fornøjelse men pas på,for nogen er det nemlig en sport at se hvor hurtig de kan få cpu,ram, og grafikkort til at køre...nemlig at få noget der ellers skulle betales en hel del mere for,med den chance at ødelægge hardware....

***ps lækkert at der er nogen der stiller så mange gode spørsmål***