/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Defekt Flash!!!
Fra : bilonti
Vist : 407 gange
20 point
Dato : 30-09-06 14:52

Jeg har et problem med min Flash. Det er en Cullmann 20 AF-C, som jeg bruger til min Canon 300D. Pludselig ville den ikke udløse flashen, den "lader" godt nok op(man kan høre den høje tone). Men kameraet registrerer den ikke, den plejer ellers gå over til 1/60 og der kommer et lyn-tegn i displayet. Men det gør den ikke. Og test knappen kan heller ikke udløse den. Kan det være at det er røret der har røget sig en tur?? Håber at der er nogen der kan genkende problemet.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 30-09-06 15:00

Skift batteriet...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-06 16:00

Hvis den genoplader efter du har trykket på testknappen, men ikke blinker, så vil jeg desværre gætte på defekt rør.
Cameraet går sikkert ikke over i blitztilstand før flash er helt "oppe" men testknappen bør kunne udløse alligevel.
Virker den udenfor cameraet.

Rent gæt uden at kende din flash.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 30-09-06 18:37

Jeg tror ikke det er røret der er noget i vejen med, for blinket kommer af en "gnist" springer fra den ene elektrode til den anden.
Det som jeg tror det er, er den spole der skal fyre blinket af som er gået død. Den består af meget tynd tråd, og kan sagtens være defekt.
Men lad være med at rode med det selv, jeg skulle hilse fra mig selv og sige, at man kan få et gevaldigt rap over fingrene, selv om den kun bruger et par små batterier.
Der sker en optransformatering af spændingen til blitzrøret, som kommer op på mellem 10 og 50 tusinde volt, og det "kilder" gevaldigt!

Godkendelse af svar
Fra : bilonti

Dato : 30-09-06 23:28

Tak for svaret severino. Ja det lyder meget rigtigt, det med spolen!!! Men så må jeg se om det kan betale sig at få den repareret??!!!