/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ingen AUDIO signal fra TV
Fra : LNM
Vist : 408 gange
200 point
Dato : 30-09-06 11:40

Har et 1 år gammel Philips TV hvor der ikke er lyd når jeg tilkobler til audio out ( L og R ) til min nyindkøbte Surroundanlæg.

Der er ingen problemer med lyden til sattelitmodtageren og CD(DVD) afspilleren.Er det ikke "samme audiosignal" som på TV !!

Der er mulighed for at aktivere/deaktivere Surroundlyd på TV , men det hjælper heller ikke !!

Kan man tjekke om der overhovedet kommer lyd ud af audio out.!!
Der kunne jo være at der er fejl ved TV 'et.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-06 11:48

Hvorfor bruger du ikke bare "scart"

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 30-09-06 12:30

Nu er det en spec.bygget surroundreciever uden scartstik

Kommentar
Fra : LNM

Dato : 30-09-06 12:37

Nu er det en spec.bygget surroundreciever uden scartstik

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 30-09-06 12:54

Derfor kan du da godt bruge scart på TVet - der findes kabler til ethvert formål.

http://www.nbradio.dk/shop/default.asp?ReferrerStr=http%3A%2F%2Fwww%2Egoogle%2Edk%2Fsearch%3Fsourceid%3Dnavclient%26hl%3Dda%26ie%3DUTF%2D8%26rls%3DGGLG%2CGGLG%3A2005%2D39%2CGGLG%3Ada%26q%3Dscart%2Btil%2Bphono&ProductID=03945

Citat
Der er ingen problemer med lyden til sattelitmodtageren og CD(DVD) afspilleren.Er det ikke "samme audiosignal" som på TV !!

Det kommer jo helt an på hvordan det hele er koblet sammen...

Men hvis scart fungerer på DVD gør det sikkert også på anlægget

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 30-09-06 12:58

Tak for svaret refi.