/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenne installation - hvordan
Fra : fuldfart
Vist : 6371 gange
200 point
Dato : 30-09-06 11:39

I forbindelse med en ombygning af mit hus skal jeg lave en ny antenne installation
Kablerne er trukket og stik mv. er indkøbt (Opus66)

Det jeg nu mangler er en god løsning til at samle alle enderne
Der er trukket et kabel ud til hvert værelse som alle ender i et "teknikskab"
Antenne signalet er fra TDC kabeltv ...

Jeg har kigget lidt på triax produkter på www.triax.dk men er lidt i tvivl om
hvad jeg skal vælge.
Jeg har pt. 7 antennestik i huset
(jeg har ikke IHC da jeg synes det er for dyrt !)

1. Hvilket frekvensområde skal fordeleren være (tv og radio)
2. Er det nødvendigt med en forstærker ?
3. Skal der modstand på evt. stik der ikke bruges ?

Accepteret svar
Fra : joker

Modtaget 110 point
Dato : 30-09-06 12:05

Hejsa

Nedenstående vil være et udemærket bud på hvad du skal bruge. Udover nedenstående skal du også have nogle F-connectorer ( 8 stk. ialt). Det burde ikke være nødvendgt med forstærker, da signal er rimeligt stærkt fra kabel tv.

http://www.triax.dk/Produkter/TerrestriskElektronik/Fordelere/Htech.aspx?productId={5B0ABA80-539F-4E5C-B231-6A150EDCBF1D}&Tab=0

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 30-09-06 13:01

Hvis alle antenneledningerne er ført ud til rummene som en "blæksprutte" skal du bruge denne slutdåse hver sted. Greenline.dk Katalognr. 4005 Du skal søge på nummeret når du er på siden, for greenline har kopibeskyttet. Hvis antenneledningen derimod er ført rundt i serie, skal du bruge
katalognr. 4017 de første 6 rum og så en 4005 til sidst. Det skulle ikke være nødvendig med forstærker. De nødvendige modstande er i stikkene.

Godkendelse af svar
Fra : fuldfart

Dato : 30-09-06 18:11

Tak for svaret Joker,
den havde jeg også kigget på, men kunne ikke rigtig se hvad forskellen
er A-tech og en H-Tech fordeler er (de er i samme frekvensområde så vidt jeg kan se...)
og Triax er jo ikke ligefrem særligt oplysende ang. detaljerne ... ikke engang et el.nr.

Men jeg køber sådan en og nogen F-connectorer .. så går det nok

Tak for svaret !

Kommentar
Fra : joker

Dato : 30-09-06 20:24

Hej igen

ja, triax er lidt sparsommelige med oplysningerne

Så vidt jeg ved så kan A-tech ikke leveres med mere end 6 udgange. Du kan se på nedenstående link hvordan du monterer f-connectorer...

http://www.sdsdigital.co.uk/Fitting-an-F-Connector-p-6.html

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 30-09-06 21:38

Cool ... tak for hjælpen !