/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pinnacle Studio 8, version 8,4
Fra : michael30
Vist : 481 gange
45 point
Dato : 30-09-06 10:35

Jeg har et mindre problem med programet, når jeg har redigeret en film sammen i programmet og derefter skal brænde den over på en DVD gennem programmet, sker der det at når den skal brænde skriver den der er en fejl og ikke kan brænde, eller også hvis den endelig brænder ned på en dvd kan man se lidt af den på dvd afspilleren men efter et stykke tid fryser billedet men lyden forsætter.
Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig med det.

Hilsen

Michael

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-09-06 11:01

Jeg var ude for lidt af det samme problem med afspilleren. DVD skiverne var på tilbud. Så snart jeg købte en anerkendt kvalitet, og dermed noget dyrere skiver, var der intet problem med afspilleren.
Pinnacle Studio har jeg aldrig benyttet. Bruger selv Windows Movie Maker til redigering og Nero Vision til brænding.
MVH Akle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-06 11:14

Enten for dårlig mediekvalitet eller for høj brændhastighed....

Du kan evt prøve at gemme den færdige film og brænde den med et andet program.

Jeg har af og til problemet i Nero (hvis medierne er for dårlige) men kan så brænde dem i et andet brændprogram.

Muligheden er også "firmware" opdatering af din brænder - den kender måske ikke mediet.
Der bliver jævnligt lavet opdateringer til de forskellige brændere da der hele tiden kommer nye medier på markedet.

Pinaccle er generelt MEGET kritisk med mediekvalitet.