/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
svindelkunde
Fra : maskinsnedker
Vist : 728 gange
200 point
Dato : 30-09-06 08:20

jeg har fået et problem !!!! jeg har renoveret et hus og monteret et decratag, for en kunde, kunden vil ikke betale for noget som helst,og påstår der er fejl på mit arbejde. Vi har begge haft advokater på sagen, og nu har kunden fjernet taget og lagt tagpap,før vi har været i retten, og få udpeget en syn og skønsmand. hvordan kan jeg nu bevise at taget var iorden ? eller er det kunden der står med et foklaringsproblem ?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-09-06 08:26

hvad siger din advokat ? Han må da vide bedst.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 30-09-06 08:32

Enten har kunden haft en elendig advokat eller også er personen gået stik imod advokatens anbefalinger (de kan jo ikke give ordrer til deres klienter, kun anbefalinger). Et syn og skøn er den eneste rigtige måde at få afklaret en sådan situation og det siger sig selv, at du ikke kan ændre på tingene, FØR der har været afholdt syn og skøn, hvis du vil bruge den mulighed.

Har du taget kontakt til din advokat, siden du opdagede, der var lagt tagpap på?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-09-06 11:39

så står du ret godt , i sådanne sager må kunden ikke røre ved tingene overhovedet før der ligger en afgørelse fra retten ( alle ændringer han har foretaget før har han ingen mulighed for at få erstattet ) og det gælder også selvom han slet ikke kan bo i huset
så her er du sikker på at vinde sagen , så er problemet så bare om han kan betale eller om han retter sig efter rettens afgørelse , men så har du jo ret til at indrive pengene ved en tvangsaktion , problemet er så bare at du nok ikke får ret meget , da du jo står sidst i rækken til at få pengene
men han skal da ikke bare slippe af sted med det , jeg har selv været igennem det med en kunde , han ville heller ikke rette sig efter rettens afgørelse , men kom dog med pengene da han opdagede at jeg ikke ville give mig , og lod sagen gå videre til aktionen , så betalte han for at få den aflyst

så du står meget stærkt i denne sag

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 12:10

Din kunde må da være helt ualmindelig dum. Hvis vi antager at du FAKTISK havde lavet noget møgarbejde, så skal du have mulighed for at udbedre fejlene. Det bliver temmelig vanskeligt når han bare har pillet taget ned. Han kommer med 99% sandsynlighed til at betale.

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 30-09-06 16:15

jeg har ikke lavet sjusk. Jeg tror at grunden til manglende betaling er at det er ialt 150.000 kr vi snakker om. og grunden til at jeg spørger her og ikke hos advokaten er at jeg vil have ro i sindet her i weekenden,(har lige set at der er tagpap på igår aftes) jeg ved fra pålidelig kilde at kunden har pengene, men er generelt nærig, og ikke vant til IKKE at have ret ( læs psykolog) så hvis der er een der kender til dette af erfaring vil jeg være glad

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 200 point
Dato : 30-09-06 16:29

de ting jeg er kommet med , er af min egen erfaring
har selv kørt en sag på en kunde der ikke ville betale 250000 , hvor jeg havde stoppet byggeriet kort tid før det var helt færdigt , da han pludseligt ikke ville betale
han havde selv lavet lavet nogle ting færdigt , hvor han fik direkte besked på at de ting han havde lavet videre på ikke kunne tages med ved synogskøn
det eneste han fik ud af det , var en lille skønhedsfejl vurderet til 500 kr , samt han kom til at betale sagsomkostningerne på 65000 oveni

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 30-09-06 17:04

du skal omgående få din advokat til at indsende stævning til retten med krav om betaling. Det er klart du vinder sagen, da han ikke kan klage over mangler, hvis han selv har pillet taget ned. Hvis der er/var mangler ved taget var han nødt til at lade det ligge indtil han havde fået eksperter til at vurdere det.

Skynd dig at få sagen i retten, da det godt kan tage lang tid at få sådan en sag kørt igennem systemet.

Godkendelse af svar
Fra : maskinsnedker

Dato : 01-10-06 11:37

Tak for svaret bredker. Det er lykkedes mig at snakke med en anden advokat igår, han siger det samme, så nu går vi efter en stævning !