/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Drev stået af????
Fra : jysch
Vist : 634 gange
100 point
Dato : 30-09-06 06:35

I aftes havde jeg et mindre strømslip, og da jeg ville starte min puter igen kunne den ikke! Der kom ingen meddelelser og manglende filer.

Da jeg forsøgte at reparerer med programdisken, skete der ikke noget, og da jeg ville installere en ny version på et af mine andre drev kom den og fortalte at mit c-drev ikke var formateret.

Jeg har en harddisk på 300 GB, som er delt op i 4 drev - jeg har sikret mine dokumenter og mails på et af de andre drev, men der ligger jo programmer og indstillinger på C-drevet og nu er jeg i tvivl om hvordan med dem om de kan redes eller hvad - kan det være noget af harddisken som er stået af ( skulle det så ikke være alle drevene)? hvad skal jeg gøre for at rede mine ting på C-drevet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 30-09-06 07:24

Du kan prøve og sætte den som slave i en anden computer, og se om du kan komme ind på harddisken denne vej og flytte dine ting over på den anden computer.

dr.dem

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-06 08:27

Hent powermax, pak den ud på en bootbar diskette eller cdrom, kør en kviktest, så skal den nok fortælle dig, om drevet er defekt. Du kan hente programmet her: www.maxtor.com

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-06 10:08

Har du diskettedrev på din comp.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-09-06 12:52

Det er formentlig en SATA harddisk..
De har det med at lave rod ved strømsvigt og frysninger.

Du skal have retableret din pc på en ny harddisk og derefter reddet dine data ud af den logisk-beskadigede 300GB..

Partitionsoplysningerne på den logisk beskadigede disk er sandsynligvis fu...d up, så du skal bruge et redningsværktøj.

Hvis du ikke føler dig på fast grund, så spørg evt her: www.diskhelp.dk/sporgos.htm
Ellers brug Convars "pcinspector file recovery" der kan downloades her:
http://download.pcinspector.de/pci_filerecovery.exe

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 01-10-06 07:47

Du har med stor sikkerhed mistet din partitionstabel - problemet kan sikkert løses med TESTDISK - guide på http://www.helgec.dk/lost%20partition.html

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-06 10:43

Helgec - det er interessant læsning om partitionstabeller.
Jeg håber den hænger der lidt endnu, så jeg kan nå at studere den.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-10-06 10:54

jysch

jeg fik lige et lille vink om denne tråd igennem et privat indlæg.

Hvad fortæller det dig om filsystemet hvis du højreklikker dit c drev. Hvad hedder filsystemet.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 14-12-06 10:04

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-12-06 10:06

Selv tak.