/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Dubletter og regler i Outlook
Fra : pirt03
Vist : 864 gange
300 point
Dato : 30-09-06 01:25

Her er lige lidt til at holde jer vågne:

Jeg har indrettet min Outlook med en masse mapper, hvor det er meningen indkomne mails efter et regelsæt skal ryge ned i. Nu sker der så det at en mail sagtens kan finde på at duplikere sig selv. Det vil sige 3 identiske mails i den samme mappe.

Desuden kan samme mail så også finde på at anbringe sig i forskellige mapper.

Jeg formoder at det i hvert fald for nogle tilfælde skyldes de regler jeg har oprettet, men det kan det ikke være i alle tilfælde.

Altså:

1) Hvorfor dubletterne

2) Jeg kan selvfølgelig gå ind i Outlook og redigere mine regler, men kan det ikke gøres lidt smartere? Forestiller mig noget med at kunne udlæse reglerne fx i et regneark og så redigere dem der?

Giv jer bare tid jeg

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-06 02:50

ja til en bedre editeringsmulighed i Outlook (express).

Der skal nok trækkes en nøgle ud af regdatabasen, editeres og lægges tilbage.

Ligeså for blokeringslister + import/export af regler.

Ps. dinne 2-3 dobbelte e-mail opstå nok fordi at du har valgt 'kopier til mappe' i stedet for
'flyt til mappe' og fordi at du samtidig har overlappende regler.
Jeg bruger OE og kan kun gætte på funktionerne i Outlook.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 30-09-06 08:53

Jeg har oplevet det samme. Slettede de implicerede regler og oprettede dem igen - det hjalp....
(Tror ikke det hjælper at editere i dem)

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-01-07 23:46

Hmmm

Ville til at afslutte dette spørgsmål (med mere end tre måneders forsinkelse - undskyld), men kan så se at mit problem er uløst - så nu banker vi lige lidt flere point på og prøver igen:

Altså:
Hvorfor dubletter??
Hvordan kan jeg LET redigere reglerne??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-01-07 00:01
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-01-07 00:05

Hov, ser lige du bruger Outlook. Så er det her http://www.sperrysoftware.com/Outlook/Outlook-Duplicates.asp