/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Stjernesystemet
Fra : pirt03
Vist : 535 gange
50 point
Dato : 29-09-06 23:34

Kan I ikke lige fortælle mig hvordan man avancer fra fx 2-stjernet til 3-stjernet til 3½-stjernet osv.
Jeg kan ikke gennemskue det system - hvis der er et system. Fx Liger Nordsted1 nr. 1 på årslisten - så hun burde vel have max stjerner eller hur???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-09-06 23:49

Nej, årslisten viser kun hvor mange point man har samlet sammen.

Stjerne kommer fra de vurderinger man får når man får accepteret et svar, der kan spørgeren give op til 5 stjener alt efter hvor godt de mener svaret er.

mvh dova

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-09-06 23:51

Jep dova: Men hvad med de stjerner der står ved siden af ens alias. ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 23:53

*****

Det får man på den måde brugerne bedømmer ens svar med *****

I det gamle kandu startede brugerne med 5 *

Jeg tror at man i det "nye" kandu starter med 0 *.

Stjernerne er et gennemsnit af de * man får af brugerne, når et svar er accepteret ellet et tip er bedømt.

Det har intet med point at gøre. Om man er 1 eller sjok, så er det bedømmelsen det kommer an på.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-09-06 23:55

Det er et gennemsnit af de stjerner man får i sine svar og for at skrive tips.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 23:56

Citat
Men hvad med de stjerner der står ved siden af ens alias.

det er det gennemsnit at * du har fået fra brugerne ved et accepteret svar eller bedømmelse af tip.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:03

Hrmfff: OK, OK. Men jeg synes da ikke vurderingen rører sig ud af flækken.

Er det så vurderingen af mine (totalt undervurderede, geniale ) tip, der gør at der ikke sker en sk..??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:06

Du har 3½ *, det er det de fleste brugere har

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:13

Jamen ans, jeg er IKKE utilfreds. Jeg vil bare så gerne forstå min omverden. Jeg kan godt lide når tingene er gennemskuelige - og det synes jeg stadigvæk ikke det her stjernehalløjsa er.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:18

Hvis du vil ha' flere stjerner så skal dine besvarelser og tips fremover bedømmes med 5 *. Tror det vil tage lang tid.

Det er ikke for at være ond, men sådan er det bare, for sådan er systemet.

Hvor mange stjerner startede du selv med?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:19

Hvis du vil ha' flere stjerner så skal dine besvarelser og tips fremover bedømmes med 5 *. Tror det vil tage lang tid.

Det er ikke for at være ond, men sådan er det bare, for sådan er systemet.

Hvor mange stjerner startede du selv med?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:22

Fint, så blev det da gentaget

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-06 00:23

Jeg er netop avanceret fra 3½ stjerne til hele 4 stjerner. Så med mig selv

- jeg startede også med at have 3½ stjerne for lææænge siden - så et og andet sker der da med tiden

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:24

Øhh? Kan ikke huske hvad jeg startede med

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:29

berpox: Totalt forvirret. På min skærm står du med 3½ stjerne og også hvis jeg klikker på dit navn (profil)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:30

berpox du har da "kun" 3½ stjerne sammenlagt

Jeg startede med 5*, men hvis man ikke skuer hunden med hårene, så går det ned

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 00:36

Citat
men hvis man ikke skuer hunden med hårene, så går det ned

Njaahh ans. Du var sq også lidt hård ved Camillamoster i dag (i går)

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-06 00:48

Nu fatter JEG ikke en bjælde..... da jeg kiggede i oversigten over månedens top-prugere stod jeg til 4 stjerner.... ??? Men der er jo nok kun netop månedens "STJERNESKUD"

- så OK, jeg her stadig "kun" 3½ stjerne

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-06 00:49

Og tilmed et poslk tsatatur

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:51

Der ser du.

Hvis man skuer hunden med hårene og skriver noget man ikke mener, så er man sød bare det behager spørgeren, hvis man siger sin mening, så er det ofte ilde hørt (og det husker andre brugere)

Nu må du gennemgå din egen historik, så kan du se hvem der har givet dig x antal stjerner.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 00:55

berpox

Det du ser på månedens bedste gælder kun for den ene måned.

Men hvorfor gå så meget op i de ***** Giver de brugeren mere selværd, jeg tror det ikke. Jeg lægger ikke selv mærke til hvem der har hvad af *****

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 01:01

ans: Jeg kan godt følge dig, er selv blevet BL et par gange på den konto. Jeg har så valgt selvcensur i et vis omfang (men det er svært - indrømmet)

berpox: Ja det er f...... uhyggeligt du. Mystikken breder sig. Men rolig nu, du skal vel bare have 5 stjerner i al evighed som ans skriver - SÅ kommer du op på 4.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-09-06 01:03

ans: Jeg går IKKE op i det, jeg prøver bare at forstå det. Jeg kan fx også godt lide at kunne regne min skat ud - og DET er sq en kunst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-06 01:28

M.h.t. din skat så er det måske nemmere, ved det ikke

Men stjerner på kandu, der er de brugere, der aldrig har set en stjerne, til trods for at de har fået nogle.

Det kan måske sammenlignes med skattevæsenet.
Skattevæsenet ser ikke dine fradrag, kandu ser ikke de indtjente stjerner

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-06 09:13

Det er sq nok fordi der er trukket en ½ stjerne på i kandu-skat....

- og iøvrigt - så ka' I da bare gi' mig 5 stjerner hver gang fra nu af

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-09-06 09:14

Den eneste stjerne der gi'r selvværd - den sidder et vist sted - og DEN rører i ikke!!!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-09-06 15:18

nåja, den der "månedens bedste"... Det er lidt specielt...

jeg kiggede lige på profilen "gladforlivet" der har lavet 4 tips i september med tilsammen 3 stjerner. I månedens bedste er det bleven til 2½...

De kan davistikke bruges til noget alligevel, de stjerner... Forhåbentlig er der ikke nogen brugere, der tror, at det fortæller etellerandet sagligt om profilen...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-10-06 01:19

Stjerne my ass! Problemet er nok mere at man skal gøre mer end een ting når man skal bedømme et svar?

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 04-01-07 23:39

Tak for svaret berpox. Du får med over 3 måneders forsinkelse de 50p - mest fordi du heller ikke fatter en s....

UNDSKYLD

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-01-07 23:41

Mystikken breder sig

Da jeg var ved at UNDSKYLDE sendte den meddelelsen af sted

Nå men det jeg ville skrive var

UNDSKYLD det sene accept af svar!!

Kommentar
Fra : Birgitta