/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke afspille DVD'er
Fra : simor
Vist : 1098 gange
200 point
Dato : 29-09-06 20:48

Jeg har lige købt en bærbar computer, som af mystiske årsager ikke kan afspille DVD'er. Drevet virker fint, men hverken Windows Media Player eller Acer Arcade kan afspille DVD'er. Media Playeren kan dog afspille lyden, men da billedet er en ret vital del af DVD-konceptet, kunne det være fedt, hvis man også kunne få billede på.

Jeg har installeret nogle codecs, og jeg har været inde i "enhedshåndtering" og stille områedet/regionen til område 2 (Europa), men det ændrer intet.

Hjælp...

Accepteret svar
Fra : Baxon7

Modtaget 210 point
Dato : 29-09-06 20:54

davs...

ja,det kan skyldes mangler codec på selv dvd-film...

ikke på drev,men på dvd-film..

jeg kan fint afspil dvd-film med videolan..,måske prøve du dette??

http://www.videolan.org/vlc/

mange film bruge forskelligt codec..

baxon7

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 29-09-06 22:04

hent vlc player som baxon7 foreslår, det kan spille ALLE filer. husk at installere alle codecs til den (er en del af installationen man kan kan vælge fra)

Chrazqx >v< got Wings? :D

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-09-06 23:39

Prøv lige at tjekke om du har nogle anmærkninger (udråbstegn) i enhedshåndteringen. Ellers prøv at tjekke Acers hjemmeside for driveropdateringer

Godkendelse af svar
Fra : simor

Dato : 22-10-06 17:25

Tak for svaret Baxon7. Det viser sig, at VLC kan afspille op til flere filer, som Media Player og de andre ikke kan afspille... :)