/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Fra DK til Wales via. færge?
Fra : casperS
Vist : 1617 gange
100 point
Dato : 29-09-06 20:29

Hej, vi er tre unge mennesker der vil en tur til wales og besøge en ven. Bare en weekend. fra Torsdag til Søndag. Vi har fundet billige flyrejser, men vil hellere med færge...
Er der evt. nogle der ved hvor man kan finde billige rejser, eller nogle der har rejst til wales, og kunne fortælle hvordan...
Med fly, kan vi kun finde til Stansted, og så skal vi vel med bus eller lign. ? (det bliver vildt besværligt?)
Nogle der har nogle ideér til hvordan vi nemmest gør?
Det skal være fra den 9-11-06 til 12-11-06

På forhånd tak, mvh. casper s

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 29-09-06 20:48

davs...

der er mange færge fra dk til wales..som fx det her

http://www.directferries.dk/wales.htm

er dette ikke godt nok så prøve anden web med hjæpe på google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=Fra+DK+til+Wales+f%C3%A6rge&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

skrive fra dk eller danmark til wales færge

det er jo også hvormange penge i vil bruge eller hvilken klassen...helt og lyk med jagt..

baxon7

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 29-09-06 23:17

Når man går ind på det første link afsløres det, at færgeruterne til Wales går fra Irland - ikke fra Danmark.... Der er ingen direkte færgemulighed til andet end Harwich (nordøst for London) eller Newcastle (endnu mere nordøst). Og eftersom Wales nærmere ligger sydvest end nordøst, hjælper det ikke meget - afstandene er ret lange på tværs.

Med færge vil det nærmeste nok være at tage tog til f.eks. Frankrig og derefter over med en færge (hvis der da overhovedet er nogen tilbage på tværs af kanalen). MEN - I skal dælme være glade for færger for at tage til Wales på weekend på den måde. Rent faktisk vil det betyde, at I tager fra Danmark torsdag, ankommer til Wales på et tidspunkt fredag, rejser hjem lørdag og er hjemme søndag. Hmmmmmmm .

Jeg vil anbefale jer at tage flyet til enten Heathrow, Stansted eller Gatwick og derfra videre med indenrigsfly til Cardiff, der er Wales' "hovedstad", eller også - som en lille internetsøgning afslørede - flyve over Amsterdam, hvorfra KLM har direkte fly til Cardiff.

God tur under alle omstændigheder

Slambert

Kommentar
Fra : Baxon7

Dato : 30-09-06 06:44

davs..

jeg har nådeløst lede eften færge fra dk til wales..men det er desværre ikke lade gøre..

kun til london...da wales ligger anden siden..men jeg synes i bør tage tog og tage den eurotunnel fra frankrig til london så til wales...

ellers kan i måske finde ednu billigere med fly det her

http://www.flyprice.dk/

baxon7

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-06 10:23

Det billigest er Ryanair" til Stansted" og vider til Wales med bus skift i London. i kan også tag bus fra Danmark med skift i London. Det eneste færge er med DFDS fra Esbjerg til Harwich og vider med bus med skift i London. I kan også tag bilen på færgen, men husk at der køres på venstre i GB.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 30-09-06 10:37

Fidusen med Ryanair kommer nok lidt an på, hvor i landet, man bor - de flyver f.eks. ikke fra København......Der er dog mange flyselskaber, der har billige rejser Danmark - London.

Men prismæssigt vil det altid bedst kunne betale sig at flyve - det er mange år siden, båden fra Esbjerg til Harwich blev anset for en billig transportform. Og derudover er der jo altså også tidsfaktoren - turen fra København til London med tog/båd tager 24 timer, hvortil skal lægges transporttiden London - Wales.

Kommentar
Fra : slambert

Dato : 30-09-06 10:55
Godkendelse af svar
Fra : casperS

Dato : 09-10-06 19:36

Tak for svaret Coliniiii. vi tager sgu med flyet og kører i bus fra stansted til wales

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 09-10-06 20:19

Tak for point. Kan i har en god tur ... Colin