/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar accorder hjælp
Fra : troldenesdhb
Vist : 988 gange
300 point
Dato : 29-09-06 18:05

jeg har været til Guitar 1 gang..................

Jeg fik en seddel med hjem hvor der var beskrevet hvordan jeg skulle holde fingrene ved eks. en G

finger 1 på 2nd streng finger 2 på øverste streng (1) finger 3 på nederste, jeg fik så at vide at jeg skulle slå bassen på streng 1 (den øverste) og bruge de andre fingre på de 3 nederste.

Men hvorfor Fand..... skal man så have en finger på streng 2 for oven, hvis man slet ikke skal spille på den???

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 310 point
Dato : 29-09-06 18:34

Har et lille program, der kan alle kendte akorder.
Og det med 2´n streng, kunne tyde på den skal være døv.

Ønsker du programmet, som er gratis, så send mig en PM.

Har også en hel del noder og lignende, for begyndere Guitar, jeg kan scanne og sende til dig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-09-06 18:36

Og bortset fra det, så skal man ikke have 10 tommelfingre, for at spille Guitar, men det hjælper.
Har aldrig fået det lært ordentligt, da jeg kun kan Gehør, eller hvad man kalder det.
Men lykke med spilleriet.

Kommentar
Fra : SeeThis

Dato : 29-09-06 20:17

Citat: "Men hvorfor Fand..... skal man så have en finger på streng 2 for oven, hvis man slet ikke skal spille på den???"

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål, men ...
Hvis du skal slå en G an (spille akkorden), skal du have alle strenge med.
Der kan godt være situiationer (i nogle sange/melodier) hvor man skal tage en akkord, men ikke bruge alle tonerne.

Citat: "jeg fik så at vide at jeg skulle slå bassen på streng 1 (den øverste) og bruge de andre fingre på de 3 nederste."

Ja, slå bassen (her den tykke E streng) an og derpå de 3 du nævner med oversiden af fingrene. Det skal øves et stykke tid før der kommer den rigtige lyd ud af det.

---

Er du begyndt på guitar, vil jeg anbefale denne side: http://www.guitaren.dk/index.asp Klik i rubrikken for oven på "Forum/debat".

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 30-09-06 14:01

Hej Disken
Hvad er det for et program du snakker om, og hvad kan de siger du?
Mvh Hoegh

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 30-09-06 19:28

Det du beskriver lyder som om du spiller fingerspil og da rammer du ikke 5 streng (man tæller nede fra) men det ændrer ikke ved hvordan en G akkord ser ud! men du har ret man behøver ikke her fingeren på 5 streng (A)
håber du kan bruge svaret

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-10-06 11:47

Tak for svaret disken.