/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC Spil duer ikke mere
Fra : hazen
Vist : 366 gange
50 point
Dato : 29-09-06 14:01

Har fået ny bærbar og kan ikke længere spille Age of Empire II.
Den skriver følgende " Could not initialize graphics system. Make sure that your video card and driver are compatible with Direct Draw.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : gril

Dato : 29-09-06 14:33
Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 29-09-06 14:59

Det første jeg ville checke, var om jeg havde den nyeste driver installeret for mit grafikkort.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-09-06 17:30

Du kan i kør, skrive dxdiag og trykke ok, så kan du køre igennem værktøjet, og når du kommer til Direct Draw, så se om den vil køre.
Vil den ikke eller er nedtonet, så skal du gøre sådan:

1)Turn on computer
2)Open device manager, uninstall primary and secondary display adaptors (they show as having problems
3)use 'add hardware' wizard to find display adaptors
4) log off
5) log on
6) open directx diag tool
7) run 'test direct draw' in dxdiag
8) follow promps untill test 3 resets screen resolution to 480x640
9) log off
10) log on
11) reset resolution to desired
VH Palle Hansen