/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Idiom ordbog
Fra : alkyrix
Vist : 1599 gange
50 point
Dato : 29-09-06 11:32

Hej!

Jeg har lige et lille problem, jeg mangler en online idiom-ordbog.
Jeg har prøvet at google en men det lykkedes ikke

Det skal være en idiom-ordbog på dansk-engelsk og engelsk-dansk, hvis det kan lade sig gøre.

På forhånd tak for hjælpen

-Mike

Kommentar
Fra : stormb

Dato : 29-09-06 13:01

Hvad er en idiom-ordbog

Mvh stormb

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 29-09-06 23:55

idiomsubst. -et, -er, -erne
1. en ordforbindelse som har en betydning der ikke kan udledes alene af de enkelte ords betydning, fx have sommerfugle i maven, som betyder 'være nervøs'
- Poltikens danskordbog

Håber det hjalp

Det jeg mangler er finde oversættelser på idiomer som "blikket glider hen over" til engelsk. Man kan godt oversætte idiomer på mange måder, men der er mange gange det helt rigtige idiom man skal bruges i oversættelsen og jeg ved at man kan købe bøgerne på tryk, men det kunne være klasse med en online bog

-Mike