/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Kærligt hjem søges
Fra : jkrjk2
Vist : 1146 gange
10 point
Dato : 29-09-06 09:12

Efter at have stået på venteliste til en hvalp i lang lang tid, er det
endelig blevet vores tur, og på mandag kommer vores egen lille hvalp hjem!

Da vi ved hvor tidskrævende det er at have en hvalp, må vi desværre
snarest muligt skille os af med vores børn. Vi søger derfor et eller to
gode hjem, med tid og overskud til vores kære unger.

Beskrivelse af børnene:

En han - Tommy - raceren dansker af bedste nordsjællandsk afstamning,
lyst hår og blå øjne, 4 år gammel. Roligt temperament og bider ikke, men
har stadig problemer med at ramme toilettet.
Han har alle vaccinationer og er sund og rask. Mandler allerede fjernet,
så den nye ejer får ingen problemer med snotnæse og sygedage.
Tommy spiser hvad som helst og er så godt som renlig. Han kommer fint ud
af det med andre børn, løber ikke med sakse, og med lidt træning kan han
snart lære at læse.

En hun - Amalie - raceren dansker af bedste norsjællandsk afstamning,
rødt hår og grønne øjne, fregnet. 2 år gammel. Kan til tider være ret
stædig og temperamentsfuld. Kræver hyppige korrektioner, men kan også
være kærlig.
har alle vaccinationer og er sund og rask. Kan enes med både piger og
drenge, men kan ikke lide at dele sit legetøj med andre, og skal derfor
helst til et hjem uden andre børn. Hun lærer hurtigt og er p.t. i
slutfasen af sin renlighedstræning.

Dette er selvfølgelig en helt speciel situation, ellers ville vi aldrig
sælge disse to dejlige børn, men det er klart at vores nye hvalp må være
vores førsteprioritet fra nu af, og vi er bange for at børnene kunne
komme til at gøre den fortræd.
Det er med blødende hjerte at vi må skille os af med børnene, men hvis
vi ikke har fundet et nyt hjem til dem inden mandag, må vi desværre
sende dem på internat eller aflive dem. Vi håber derfor snarest muligt
at høre fra interesserede købere!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-06 09:24

Du kan uden tvivl få en god pris i Pakistan og omegn....

Der vil de kunne få en god opdragelse efterfulgt af en grundig militærtræning....

Herefter vil de være klar til at sende ud og redde verden.

Du skal dog IKKE forvente at se dem igen i denne verden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-09-06 09:25

PS:

Tillykke med det nye familiemedlem

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 29-09-06 09:26

Hvad skal en sådan han koste og hvad mener du med,
at han ikke rammer toilettet?

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 29-09-06 09:29

Sikken humor!
Godt at høre, at hunde bliver taget alvorligt, meeeeeen alting med måde .........

Jeg mangler oplysninger i dit indlæg :

Hvad skal de koste, og kan de være alene hjemme ??
Er de præget godt ?

Held og lykke med projektet.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 29-09-06 09:41

Afliv dem.

Brugte børn får du ikke noget for, og hele købesummen vil sikkert forsvinde i fragtomkostninger alligevel

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 29-09-06 09:51

Kode
send mig oplysninger på stan@mail.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 10:02

du er lidt sent ude - mon ikke du skulle sætte en annonce under bortgives i den blå avis ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-06 10:15

Jeg er sikker på at børnene glæder sig, så lad det komme an på en prøve

Accepteret svar
Fra : fjendsbo

Modtaget 10 point
Dato : 29-09-06 10:44

LOOOOOOOOOOOL ROFLMAO

Har selv et barn på vej, så desværer har vi ikke plads til dine

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-09-06 13:30

Principielt synes jeg det er meget umoralsk at skille sig af med det man har anskaffet, til fordel for en ny. Nu er jeg ikke 100% sikker på hvor meget humor der er lagt ind i dit indlæg, men selvom den nye hvalp er en meneskebaby, og de andre børn er firbenede individer, så er det forkert at skubbe til side på den måde. Børn og hunde kan sagtens sammen. Hvis det vitterlig drejer sig om en ny hundehvalp, ja, så er jeg ganske enkelt forarget!!!
MVH Akle

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 29-09-06 16:23

Kan de gå i en løbegård ? Er de vant til at være ude hele året ?

Byder 50 kr - men så skal alt udstyr altså også følge med....

KSGP

Kommentar
Fra : harens

Dato : 29-09-06 20:40

et dejligt indlæg
Normalt er der hunden der bliver aflivet når der kommer småfolk til.
Trænger I til en afslappet weekend så send hele manageriet en tur til Esbjerg
Jeg har plads og overskud til en weekend

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 20:46

Du skal lige tænke på, at hvalpe har godt af at omgås menneskebørn. Især fra hvalpene er helt små. Så undgår man, at de senere er bange for de der uberegnelige størrelser.

Selvfølgelig skal det ske under nøje opsyn, så der ikke er nogen, der skader hinanden.

Men -af hensyn til hvalpen: Overvej endnu en gang, om det er det rigtigste for den at skille jer af med menneskebørnene......
I mange familier er de to racer til gensidig glæde. Men det kræver selvfølgelig en ekstra indsats fra ejerne.

På den anden side, -hvad gør man ikke gerne for de små pus...

Held og lykke med det store projekt..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-09-06 20:51

Jeg kan forøvrigt fortælle, at jeg ivrigt lånte mig frem til diverse børn dengang Silke var hvalp. Fordi mine egne børn jo for længst var flyttet hjemmefra. -Helt frivilligt..

Det er besværligt med det rend af fremmede børn. Det er meget enklere at have børn af egen avl i huset.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 30-09-06 19:39

Se, nu er Nordsjællandsk race jo den bedste, der nogen sinde har eksisteret. Det kan der jo ingen tvivl være om. Og børnene har også en god alder til at skifte hjem i. De er vist store nok til at hjælpe til med haven. Så send du bare ungerne herned. Jeg kunne godt trænge til noget assistance her nede i sydpå. Jeg tror, jeg er den eneste af en ordentilg race her nede.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mdiemar

Dato : 08-10-06 23:37

hejsa
dejligt at se nogen med humor, jeg har 2 hunde, men mine børn er rejst hjemmefra, så hvis du mangler en køber er jeg da parat, mit bud ligger over de 50 kr , der er budt. Hos mig vil de få frisk luft, legesager og lækkerier, desuden gåture hver dag. Og de vil ikke blive sat i lænke. Der er også rigtig mange kys og knus

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-10-06 01:01

Næh. det er meget bedre at sende dem ned til mig - børn har brug for faste rammer, og de skal aktiveres, så de ikke laver ulykker. De skal jo også gerne have større og større opgaver, og det har vi lige det rette til.
Først kan de gøre alm. rent i huset, så kan de tage det værste i have. Når de så er færdige med det, er de formodentligt modnet så meget, at de kan gøre hovedrent her i huset, og lægge haven om udenfor Jeg skal nok sidde og holde øje med dem, mens jeg drikker kaffe og ryger et par smøger, mens jeg forklarer dem, at de må de aldrig gøre, for det dør man af - på et tidspunkt.

Og i behøver ikke være bange for, at de render ude om aftenen eller natten, for vi låser dem inde i løbegården.så de ikke bliver væk - eller kidnappet.

Og når de er færdige med huset og haven, så er her rigtíg pænt og hyggeligt.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 18-10-06 10:33

Jamen hvad er der at tilføje.

Alvor bag humoren. Se bare de mange forklaringer, på hvorfor man skal af med sin hund, på dyrenettet.dk.

SUPER GOD POINTE. Må da give stof til eftertanke.

Søssan

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 18-10-06 10:54

Du kan ikke være særlig interesseret i, at komme af med dem
da der stadig intet prisforslag er indkommet.

Kommentar
Fra : annipost

Dato : 21-10-06 06:25

Har i overvejet aflivning????

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 21-10-06 08:16

Hvad skal den på 4 år koste?
stan@mail.tdcadsl.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-06 09:33

Tommy og Amalie trives sikkert fint med den lille hvalp

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 21-10-06 23:37

Tak for svaret fjendsbo.
Det lykkedes os at få begge børn solgt til et roligt pensionistægtepar, som var helt vilde med dem fra første øjeblik. Børnene fulgte glade med deres nye ejere. De nye ejere blev valgt, fordi børnene aldrig skal være mere end højst et par timer alene om dagen, da ejerene jo er pensionister. Desuden går de nye ejere aldrig til "fritids-interesser", så børnene slipper for at blive passet af skiftende barnepiger. Ejerne har lovet at sende billeder en gang i mellem.

- Og det går RIGTIGT godt med vores nye hundehvalp - vi overvejer allede at få en mere af samme race.