/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Express vil ikke åbne
Fra : mischel
Vist : 368 gange
200 point
Dato : 29-09-06 04:00

Hej - Splashscreen, det lille blå skærmbillede hvor der står Outlook Express 6 forsvinder normalt efter et par sekunder inden outlook express starter op. Nu står det på skærmen hele tiden, men Outlook Express starter ikke op. Alle programmer der prøves at åbne "hænger" i den lille firkant, og computeren er nød til at genstartes.

Er der nogle der ved, hvordan dette problem løses?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-06 08:24

Kør en chkdsk på drev c:\

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-09-06 09:12

Det lyder interessant men hvad er en chkdsk?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-06 09:16

Det er samme som i "gamle" dage i win95/98 - en scandisk, der retter evt. ødelagte filer.
Du højreklikker på drev c:\-egenskaber-funktioner-undersøg dette drev -- i næste billede sætter du en prik i begge firkanter og trykker ok - næste billede trykker du ok, derefter genstarter du systemer, og der køres en chkdsk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-06 09:58

åbn denne computer - egenskaber - fanebladet funktioner - på undersøg nu - prik i ret fejl i filsystemet og søg efter genopret beskadige sektorer - når scanningen er færdig genstarter du - derefter vil det være klogt at gå ind i samme faneblad igen og køre en diskdefragmentering

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-06 10:35

Her er noget du kan prøve>
Dette script der fjerner OE's splasscreen det kan være at
OE's splashscreen reg nøgle er låst/korupt i regedit/reg databasen
Klik på teksten "Disable" hent det ned på pc'en og
dobbelt klik på samme og OE's splashscreen er/bliver slået
fra(OE starter lidt hurtigere) med "Enable " kan du slå
den til igen vis du savner den,det er ikke farligt
jeg bruger scriptet det hele tiden på folks pc'er,det er lettere
end jeg skal ned og slå den fra manuelt på min/deres pc'er.

Linje>>143. Enable or Disable the Splash Screen for OE

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Vis det ikke hjælper på OE's opstart så er der også et reg/script
på siden der gør det muligt at geninstallere OE/IE så skal man
direkte ind og hente IE V 6 Browser(OE er indeholdt i IE Browseren) igen bagefter.
Manse9933
P.s
Læs hvad der står i toppen af siden,det er ikke farligt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-06 10:41

Gælder for XP Pro/Home

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 01-10-06 03:58

Hej - Jeg havde kørt scandisk og diskdefragmentering inden dette indlæg. Men det hjalp ikke.

Nu har jeg været inde på Kellys Corner og har fået fjernet Splashscreenen. Men Outlook Express vil slet ikke starte op...!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-06 09:07

prøv at køre en systemgendannelse til før problemet opstod - vær sikker på at det er til en dag oe kørte normalt og uden problemer - hjælper det ikke skal der vist yderligere tiltag til

Kommentar
Fra : mischel

Dato : 01-10-06 16:36

Jeg har faktisk også prøvet at køre systemgendannelse, men det hjalp heller ikke...