/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Becoming a Fonero - gratis net
Fra : ferik
Vist : 501 gange
500 point
Dato : 28-09-06 12:52

Er det lovligt ?
så vidt jeg husker har TDC en regel om at deres netforbindelse, kun må bruges på det matr. nr hvor det er bestilt til

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-09-06 13:01

???

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-09-06 13:03

OK HAR set tippet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-09-06 13:37

I princippet er det jo også på samme matrikkel apparatet står, bare i åben tilstand.

Og da jeg eks. har en stående som "du" bruger hvis din vej falder forbi. Omvendt kommer jeg forbi "dig" og benytter din adgang.
Vi betaler begge til en udbyder, og har derfor ikke "stjålet" noget.

En anden sag er måske at fremmede kan købe midlertidig adgang.................

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-09-06 20:32

Det står typisk i abonnementsbetingelserne, at forbindelsen kun må anvendes af kunden samt dennes husstand.

Dermed vil tilslutning til Fonero i langt de fleste tilfælde være i strid med abonnementsbetingelserne.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 28-09-06 20:59

Jo, den har været fremme før, hvor man fik et billigt abonnement hos ISP, mod at lade det stå åbent for andre brugere, som lige tilter forbi.
Det skulle ses som en pendang til de hotspots der findes i forvejen, og som ofte kræver en eller anden fyrstelig betaling.
Sådan er konkurrence: Hård, ondskabsfuld og modbydelig!
Tanken er god nok, så priserne kan komme ned på de værende hotspots.
Men så er der lige det med, at hvis en panodil (pedofil) parkere uden for dit hjem og downloader billeder af purunge skønheder i blebuks; hvem får så skylden ???

Men i lighed med prisfaldet på en højere hastighed on-kabel, er det nok det skud som hotspots skal have for boven, for at slippe lidt af deres overprisser!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-06 21:02

Citat
så vidt jeg husker har TDC en regel om at deres netforbindelse, kun må bruges på det matr. nr hvor det er bestilt til

TDC er bange for at sulte, de er allerede blev franarret millioner af de der opkøbte TDC.
Nu kunne de så også miste kunder, både på kabel og dem der benytter deres hotspot.
Så TDC forsøger hermed at beskytte sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 28-09-06 21:10

Tak for svaret severino.